כביש פקק
כביש פקקצילום: פלאש 90

במכתב ששיגר לשר התחבורה מלין חבר מרכז הליכוד, ד"ר אילן וייסמן, על העובדה שבין כל הפרויקטים התחבורתיים המתוכננים להתבצע בקרוב אין ולו פרויקט אחד בתוככי יהודה ושומרון.

למכתבו מצרף ד"ר וייסמן רשימה של 31 פרויקטים המופיעים כחלק מהתכנית העתידית של החברה הלאומית לדרכים, וכאמור אין בהם אף לא אחד ביהודה ושומרון.

וייסמן אומר בראיון ליומן ערוץ 7 כי הפרטים כולם מצויים ברשת האינטרנט והם גלויים לעין כל. מפרטים אלה מתברר כי גם בפרויקטים קודמים הוקצה סכום של כאחוז אחד ואף פחות מכך לטובת מייזמים תחבורתיים ביהודה ושומרון לעומת שאר חלקי הארץ. כל זאת בה בשעה שרמת הכבישים ברחבי יו"ש ירודה ומסוכנת.

עוד מציין וייסמן בדבריו כי בניגוד למתרחש בימים אלה תחת כהונת השר כץ מבית ברבבה הוא רואה דווקא את כביש חוצה שומרון שנסלל לתפארת בידי... יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת שאולם מופז בעת כהונתו כשר התחבורה.

יצוין כי גם וייסמן עצמו מדגיש כי בתקופת השר כץ בוצעו מספר פרויקטים כדוגמת הכיכר בכניסה לאפרת, כביש 60 ואחרים, ואולם מדובר בהשקעות שוליות, בסכומים זעירים וכאלה שמצטמצמים והולכים עד כדי דו"ח התכנון האחרון שבו כאמור אין גם לא פרויקט אחד ביו"ש.

להערכתו של ויסמן מדובר במדיניות אותה הנחיל האלוף במיל. דן הראל בתקופת כהונתו כמנכ"ל משרד התחבורה, בהראל רואה וייסמן, איש ביצוע חזק שמצליח להנחיל את תפיסת עולמו במשרד גם לאחר שכבר איננו מכהן בו עוד.

במכתבו לשר כץ תוהה וייסמן אם די לו לשר בקביעת מזוזות בקבר יוסף ובבית המכפלה ואינו מוצא לנכון לפעול בשטח. לדבריו אנשי מרכז הליכוד אינם מסתפקים בהצהרות ובהפגנות כשל עוד אזרח מהשורה, אלא דורשים ביצוע ומעשים בשטח מצידו של מי שבידו עשרות מיליארדים ובאפשרותו לחלקם על פי קריטריונים המקובלים עליו. "השאלה היא איך הוא מחלק את המיליארדים הללו. האם הוא נכנע לתכתיבי השמאל או שהוא מחלק אותם באופן שיוויוני".