מעצר העורך של "בחדרי חרדים"
מעצר העורך של "בחדרי חרדים"צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, תמר בר אשר צבן, החליטה היום (שני) לשחרר את מנכ"ל באתר "בחדרי חרדים" למעצר בית בבית אחותו עם פיקוח עד ה-25 לאפריל.

בדיון דרשה המשטרה כי המנכ"ל ישהה במעצר בית למשך שלושים יום ובמשך תקופה זו לא יצור קשר עם עובדי האתר, לקוחות האתר והמתלוננים. המשטרה ביקשה שיאסר על המנכ"ל שימוש במחשב אישי או טלפון נייד.

ההגנה הסכימה כי המנכ"ל לא יצור קשר עם עובדי האתר, אך דרשה שהגבלת הקשר עם לקוחות האתר, ומגבלת השימוש במחשב וטלפון תוגבל בזמן, תוך הסכמתו לפיקוח ואף באמצעות שליטה מרחוק. האתר בחדרי חרדים ימשיך לפעול באמצעות עובדיו. ארבעת האתרים הנוספים שהמשיב מנהל ינוהלו ע"י אורית אורן בהתאם להנחיות המשטרה.

בבקשה למעצר בביתו אמר מנכ"ל האתר "אין לי שום רצון או כונה לשבש הליכי חקירה, ולכן אני מבקש לשהות בביתי".

בהחלטת קבעה השופטת צבן "לא יעשה שימוש לשם גלישה באינטרנט או משלוח דואר אלקטורני ולא בטלפון עם אפשרויות כאלו. נאסר על המשיב ליצור כל קשר עם עובדי האתר בחדרי חרדים, לקוחות האתר, מתלוננים ונחקרים בפרשה".

בנוסף הוטלה עליו ערבות על סך מאה אלף ש"ח. ההגנה טענה כי מדובר בסכום גבוה אך מנגד נטען כי המשיב בעל חברות שנאמדות בסכום של מיליוני שקלים, "יש הצדקה להפקדה כספית בסכום גבוה. למרות הקושי להחתים ערבות של צד שלישי על הסכום הזה. המנכ"ל יפקיד מאה אלף שח ערבות, וחמישים אלף שח הפקדה עצמית. צד שלישי יחתום על ערבות על סך ארבעים אלף שח". כמו כן הוחלט כי יופקד דרכונו של הנאשם תוך 48 שעות בפקידות בית המשפט.

המשטרה דרשה להוריד את הפורומים באתר "בחדרי חרדים". ההגנה התנגדה לתנאי זה כיון שזה יביא באופן מעשי לסגירת האתר בחדרי חרדים.

בעניין זה קבעה השופטת "איני סבורה כי יש מקום לתנאי מסוג זה במסגר תנאי השחרור. אם המשטרה סבורה שיש הצדקה של הפורומים או כל חלק אחר, מן הראוי שתעשה זאת בדרכים המקובלים. אין בדברי כדי להביע עמדה באשר לסגירה של חלק זה או אחר באתר".