ספרי לימוד באייפד?
ספרי לימוד באייפד?פלאש 90

לאלו שלא מכירים, פינטרסט זה מעין לוח שעם גדול בו הגולשים יכולים "לנעוץ" דברים מעניינים שהם ראו ברשת, כאשר עיקר הדגש הוא על תוכן ויזואלי, אך לא רק. כל גולש יכול לשתף את חבריו במגוון נושאים ותחביבים בין אם מדובר בתמונות, אופנה ואפילו מתכונים. פינטרסט קיימת כבר יותר משנתיים, אך בחודשים האחרונים היא צברה תאוצה ולפי חברת אקספיריאן היא הרשת החברתית השלישית בגודלה אחרי פייסבוק וטוויטר. מעבר לכך, לפי דו"ח של אתר Shareaholic מספר הקישורים היוצאים מאתר פינטרסט עקף בחודש פברואר את כמות הקישורים היוצאים מאתר טוויטר, וחברת הסקרים Comscore מדווחת שכמות התנועה באתר זינקה ב 52% בין החודשים ינואר לפברואר מ 11.7 מיליון ל 17.8 מיליון מבקרים.

המידע שלך בסכנה

כמו כל דבר גדול ברשת, פינטרסט מושכת אליה גם את תשומת ליבם של ההאקרים ושאר פושעי המרחב הקיברנטי וכבר נצפו מספר התקפות ראשונות על האתר בצורה של כרטיסי מתנה מזויפים שבהן הגולש התמים עונה על סקרים אינסופיים כדי לקבל ipad במתנה. בנוסף, השירות שמציעה פינטרסט נתמך במידה רבה ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר. למעשה, אם אתה רוצה לפתוח פרופיל בפינטרסט אתה תזדקק לפרטי החשבון של אחת מהן כדי להירשם. מה שאומר שהרבה מהמידע האישי שלך, שכבר קיים בפייסבוק לדוגמא, יוכל לשמש את פינטרסט בגילוי תחומי העניין שלך או למטרות אחרות שעדיין לא ידועות לנו. מה שבטוח הוא, שהמידע שלך עלול להיות נגיש לאנשים או גורמים אחרים שלא רציתם שיחשפו אליו. אז איך נוכל לאבטח את הפרופיל ולשמור על הפרטיות שלנו בפינטרסט?

Let's get started

אם עדיין לא נרשמת לפינטרסט ואתה רוצה ליצור חשבון, אתה תצטרך להירשם ב'רשימת ההמתנה' ולחכות שפינטרסט יזמינו אותך להצטרף אליהם (במקרה שלי זה לקח יומיים) או לחילופין לקבל הזמנה ממישהו שכבר מנוי לפינטרסט. אופן ההרשמה הזה מזכיר את הימים הראשונים של ג'ימייל, כשעדיין לא יכולת פשוט לגשת לאתר ולפתוח חשבון. לאחר קבלת ההזמנה המיוחלת, אתה תידרש לספק את שם המשתמש והסיסמא לחשבון הפייסבוק או הטוויטר שלך. למטרת ההדגמה בחרתי לעשות את ההרשמה באמצעות חשבון הפייסבוק שלי.

לחיצה על הלינק "להרשמה באמצעות פייסבוק" תביא אותך לעמוד הבא, בוא אתה מספק את כתובת האימייל שלך ואת הסיסמא לפרופיל הפייסבוק שלך.

אחרי שהזנת את הפרטים יפתח החלון הבא. מצד ימין, בירוק, קיימת האופציה לעבור ישירות לפינטרסט (Go to App). אך לפני כן שימו לב שלמטה משמאל, בכתב אפור וקטן, אתם יכולים להגדיר מי יוכל לראות את הפעילות שלכם באמצעות האפליקציה בפייסבוק, כאשר ברירת המחדל היא חברים (Friends) שהכוונה היא כל רשימת החברים שלך בפייסבוק.

שימו לב להערה מימין, על הרקע הלבן, שאומרת שהאפליקציה תשתף תכנים שתייגתם או שיתפתם בפינטרסט ו- "other activity on Facebook". בשבילי other activity נשמע כמו הצהרה כוללת מדי, אז שיניתי את ההגדרה כך שאף אחד לא יוכל לראות את הפעילות שלי בפינטרסט כך:

אחרי שסיימת להגדיר את שיתוף התוכן בפייסבוק, לחיצה על Go to App תחזיר אותך ל Pinterest.com להמשך תהליך ההרשמה ופתיחת הפרופיל הפינטרסטי שלך.

מכיוון שאין דרך להירשם לפינטרסט ללא חשבון פייסבוק או טוויטר, זה יהיה קשה להפריד לחלוטין את שיתוף המידע בין אותן אפליקציות. לכן אני מומלץ לעבור על הגדרות הפרטיות של חשבון הפייסבוק או הטוויטר שלכם כדי לוודא שאתה לא משתף עם אחרים יותר ממה שאתה מתכוון.

השלב הבא יהיה לספר לפינטרסט מה מעניין אותך על ידי סימון כמה מהקטגוריות השונות של תחומי עניין כפי שניתן לראות בתמונה הבאה. המידע הזה ישמש את פינטרסט בבניית הפרופיל שלך וכדי לחבר בינך לבין אנשים שפינטרסט חושבת שתרצה לעקוב אחריהם, בהתאם לנושאי התוכן שבחרת.

השלב הבא יהיה ליצור את לוח השעם או ה"פינבורד" האישי שלך:

לאחר מכן תוכל להמשיך ולהתאים אישית את תחומי העניין שלך. כדי שכשתיכנס לפינטרסט, הנושאים שיוצגו אצלך על הפינבורד יהיו הנושאים שמעניינים אותך ולא דברים אחרים.



בשלב הבא יופיעו הוראות להתקנת כפתור ה Pin It"" בסרגל המועדפים של הדפדפן שלכם, כדי שתוכל "לנעוץ" דברים בקלות בזמן שאתה גולש באינטרנט. שים לב להערה של פינרטסט שאומרת שלחיצה על כפתור ה Pin It "מושכת" לא רק את התמונה עצמה מהאתר בו היא מופיעה, אלא את קובץ המקור כדי שקרדיט המחבר ישמר.

 

זהו, אחרי שעשית את זה אתה רשמית חלק מלוח השעם הגדול ברשת, וגם, כנראה, הגדול בהיסטוריה. כדי להגדיר את החשבון שלך לפרטיות ואבטחה מקסימלית מומלץ לבקר בדף ההגדרות. לצורך כך היכנס ל Settings על ידי לחיצה על החץ המופיע לצד השם שלך בצד ימין למעלה.

בדף הזה יש כמה אפשרויות לשלוט ברמת האינטגרציה בין פרופיל הפינטרסט שלך לפרופיל הפייסבוק או הטוויטר שלך. שימו לב שהשיתוף מופעל כברירת מחדל וכאן ניתן להפסיק את השיתוף האוטומטי הזה שהוא בעייתי מבחינת אבטחה.



לסיכום

ככל שפינטרסט תגדל ויותר אנשים יצטרפו, אתה תראה יותר הגדרות אבטחה שמתווספות להגדרות הקיימות, לכן כדאי לבקר מדי פעם בעמוד ההגדרות להתעדכן ולעדכן. מודעות להגדרות האבטחה יכול להסתכם בפרופיל בטוח יותר ובתפיסת אבטחה טובה יותר, מה שיכול למנוע שיתוף של יותר מידע ממה שרצית עכשיו או בעתיד.

הכותב: קמרון קאמפ, חוקר אבטחת מידע בחברת ESET