נעדר. מג'די חלבי
נעדר. מג'די חלביפלאש 90

האסיר מרדכי משה השפוט על שני מקרי רצח, הסכים להעביר לרשויות המדינה - באמצעות שני אסירים נוספים - מפה שתוביל למקום בו קבור החייל הנעדר מג'די חלבי.

למערכת הביטחון לא ברור לפי שעה אם אכן האסיר דובר אמת מאחר ובית המשפט כתב בעבר עליו "חובת אמירת האמת היא ממנו והלאה".



האסיר עמוס נחום (60), עימו חתמה המדינה על ההסכם וצפוי להשתחרר נידון ב-1992 למאסר עולם בגין רציחת הירקן יצחק ימין ברמת-גן, שנתיים קודם לכן. נחום, שהחליף את שמו ל"מייקל קנדי", היה עבריין מוכר שנהג לסחוט כספים מימין ורצח אותו לאחר שסירב להמשיך ולשלם לו. עונשו של נחום נקצב ל-33 שנות מאסר, כשעד כה ריצה כ-20 מהן.



מי שאמור להשתחרר עם נחום מהכלא, אם אכן גופתו של חלבי תימצא, הוא האסיר אליאס דאלי (62), שנידון ב-2002 ל-16 שנות מאסר בעקבות סחר בסמים.
 
ח"כ איוב קרא תקף את העיסקה ואמר "ניהול העסקה בעניין העסקה של החייל הנעדר מגדי חלבי שערוריה שלא הייתה כמוה מאז קום מדינת ישראל ועצם התנהלותה בכלי התקשורת מתאימה אולי למשטרים אפלים ולא למדינת ישראל הנאורה והדמוקראטית".
 
סגן השר קרא שעומד בראש השדולה בכנסת ובממשלה למען מג'די חלבי חושב שכל עוד אין אמות ניתונים אמיתיים בעניין המידע היה אסור לפרסמו ובטח היה אסור לידע את המשפחה, "גם כך מספר שנים הוריו של החייל מתנהלים כרבע בני אדם".