מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, נפתלי בנט, אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי לאחרונה פנו אליו גורמים ב"בית היהודי" בהצעה להתמודד בפריימריז המתוכננים על ראשות הרשימה.

לדברי בנט, מזה זמן הוא פועל במסגרות החוץ פרלמנטריות, וביניהן גם תנועת "ישראל שלי" אותה הקים ובה פעל, אך לאחרונה הגיע למסקנה שאין ברירה אלא להיכנס לזירה הפוליטית עצמה ולא להסתפק בפעילות חוץ פרלמנטרית.

בנט מסביר, כי "הציונות הדתית מובילה בכל התחומים, בצבא, בכלכלה, בהתיישבות ובתחומים רבים נוספים, אבל בתחום אחד אף אחד לא סופר אותה, בפוליטיקה. בפוליטיקה הציונות הדתית היא כעין סרח עודף שאיש איננו מתייחס אליו".

לצורך כך הקימו בנט וחבריו את תנועת "הישראלים"שמטרתה להיכנסת לזירה הפוליטית ובימים אלו מגבש בנט את מה שהוא מכנה "הגלריה", של התנועה הזו.

לדבריו, בעקבות הפנייה מצד אותם גורמים בבית היהודי הוא מתלבט ובודק בימים האלו האם אכן ניתן במסגרת זו להגיע לתוצאה הנדרשת על מנת להוות כח פוליטי משמעותי.

"רוב חיי לא פעלתי בסביבה של כיפות סרוגות, כך היה בצבא, כך היה בהייטק. בשלב זה אני בודק את האפשרויות כאשר המטרה היא לפחות עשרה מנדטים שיהוו "חיזוקית" לנתניהו. אם לא נגיע למספר כזה של מנדטים נמשיך להיות כוח בלתי משמעותי שאיש איננו סופר אותו", מוסיף בנט.

תנועת רעננים- צעירי הציונות הדתית, קוראת לבנט לא להתלבט ולרוץ לראשות הבית היהודי- מפד"ל,  "הציונות הדתית צריכה כוחות צעירים שמשדרים מנהיגות ערכית מול העסקנות השוררת בשנים האחרונות בתוך המחנה, אשר גרמה לריסוקה של  הפוליטיקה הציונית. אנחנו כצעירי הציונות הדתית, קוראים לנפתלי בנט להוביל את המחנה הציוני דתי ובכך להגדיל את כוחה הציבורי  של המפלגה שתהיה רלוונטית במגרש הפוליטי ובחברה הישראלית. זו גם ההזדמנות לעוד דמויות משמעותיות בציונות הדתית להצטרף למהלך".

יוני שטבון, יו"ר "רעננים" הוסיף ואמר, כי "דוקא בימים אלו בהם החברה הישראלית נמצאת בקו פרשת מים סביב מרכיב הזהות היהודית והציונית שלה, נדרשת מנהיגות פוליטית ערכית לציונות הדתית.אני בטוח שנפתלי בנט יחד עם הצעירים והצעירות בציונות הדתית יוכלו בעז"ה להוביל לשינוי המיוחל".