יהודים בהר הבית
יהודים בהר הביתפלאש 90

משטרת ירושלים הודיעה כי לא תאפשר לפעילי ימין לקיים תהלוכה ביום ראשון הקרוב בשעות אחר הצהריים מהתחנה המרכזית אל הר הבית.

בתהלוכה היו אמורים להשתתף כ-200 איש אשר אמורים היו להוביל איתם כ-20 כבשים אל הר הבית במחאה על איסור העלאת זבח במקום. 

במשטרה מסבירים, כי תהלוכה זו עלולה להוות סכנה לשלום הציבור ולעורר הפרות סדר מצד גורמים שונים. כוחות משטרה יערכו במקום למנוע כל ניסיון ו/או הגעה של תהלוכה שכזאת אל העיר העתיקה. 
 
בתוך כך דווח הבוקר, כי תנועת "נשים בירוק" ובראשה יהודית קצובר ונדיה מטר, עתרו הבוקר (חמישי) לבג"ץ נגד משטרת ישראל, בדרישה לאפשר לנשות התנועה לקיים כמידי שנה את צעדת ליל תשעה באב - המתקיימת זה 18 שנה במסלול קבוע.
 
השנה הודיעה משטרת ישראל כי הצעדה לא תאפשר צעידה במסלול הרגיל בגלל הרמאדן. לטענת המשטרה, באותה השעה בה מתוכננת הצעדה אלפי ערבים יורדים לאחר התפילה מהר הבית כדי לשבור את הצום ברחוב סולטן סולימאן וקיים חשש מחיכוכים.
 
לאור זאת דרשה המשטרה מתנועת נשים בירוק למצוא מסלול חלופי שלא יעבור ברחוב סולטן סולימאן, שער שכם וכו'.
 
בעתירתן מציינות נשות השכונה, כי במשך 18 שנה לא היתה תקרית אחת של חיכוך, גם לא לפני שנה כשכבר צוין הרמאדן באותו תאריך, וכי אם החשש הוא מפני אלימות של ערבים, מן הראוי להרחיק אותם ולא את היהודים.



העותרות מוסיפות, כי בקשת המשטרה מהווה פגיעה חמורה בריבונותה של ירושלים."ירושלים היא עיר הבירה המאוחדת והשלמה של ישראל ושל העם היהודי ולא יתכן שלא יאפשרו ליהודים לצעוד בה, ועוד בליל תשעה באב"



הבוקר כאמור הוגשה העתירה באמצעות עו"ד ד"ר אביעד הכהן שהוא זה שייצג לפני 18 שנה את נשים בירוק בעתירה הראשונה, כשגם אז המשטרה ניסתה למנוע את הצעדה.