דורשת זכויות. זועבי
דורשת זכויות. זועביפלאש 90

האם קיים סיכוי שבכנסת הבאה לא נראה את חברת הכנסת חנין זועבי? לטעמו של חבר הכנסת דני דנון מהליכוד בהחלט כן. דנון אף הגיש לועדת הבחירות המרכזית בקשה לפסול את מועמדותה לכנסת הבאה. ביומן ערוץ 7 הא מסביר מדוע.

"מקומה של גיבורת המרמרה הוא בבית האסורים ולא בבית המחוקקים", אומר דנון המאמין שאת מחסום ועדת הבחירות המרכזית הבקשה שלו תצלח, משום שהועדה מורכבת מנציגי כלל המפלגות, אך הקשיים האמיתיים נכונו לה בבית המשפט העליון לאחר שזועבי תעתור נגד פסילתה.

כדי להתמודד עם הטענות הצפויות על סתימת פיות וכיוצא באלה מתכוון דנון להציג תמונות של זועבי עם מחבלי המרמרה על סיפון הספינה ותמונות בטקס הענקת אותו למחבלים ששוחררו בעסקת שליט.

בדבריו מזכיר דנון את פסילת מפלגת 'כך' בתואנה של הסתה. לטעמו לא סביר שחברת הכנסת זועבי תהיה מוגנת מטענה דומה ומפסילה דומה.

לדבריו בקונגרס האמריקאי היה מי שנדהם לשמוע על היחס לו זוכה זועבי בכנסת ישראל לאחר אירועי המרמרה. אחד מחברי הקונגרס אמר לו שאם היה מתרחש אירוע דומה אצלם היא הייתה מושלכת מיידית מהקונגרס, "אתה יכול לתאר איש קונגרס אמריקאי עולה על ספינה של אל קעידה?..."

עוד מדגיש דנון כי אינו חושש שטענותיו יוגדרו פרסונאליות וממוקדות נגד זועבי. לדבריו היא הפכה לסמל וככזו יש למקד נגדה את המאמץ באופן אישי. "אין לי בעיה עם טענות של חוק פרסונאלי", הוא אומר.