ביום שני הקרוב, יבחרו חברי הכנסת בהצבעה חשאית את מבקר המדינה הבא.

אחד המועמדים לתפקיד הוא שלמה קלדרון, נשיא הכבוד של לשכת המבקרים הפנימיים, בעל ותק ונסיון מקצועי עשיר בתחום הביקורת הפנימית לאורך עשרות שנים, אשר הוצע כמועמד לתפקיד על ידי קבוצה של 12 ח"כים שחתמו בפנייה ליו"ר הכנסת והמליצו עליו.

הבוקר מסביר קלדרון, כי אין סיבה למנות לתפקיד המבקר דווקא שופט בדימוס, זאת למרות המסורת שהשתרשה בנושא זה בעשרות השנים האחרונות.

לדבריו, "כל אזרח יכול להיות מבקר בתנאי שיוצע לו על ידי 10 חברי כנסת לפחות, ועליו להיות אזרח מדינת ישראל. לי חתמו 12 חברי כנסת מסיעות שונות בכנסת. על השאלה הזו גם פרטתי בדברים שכתבתי לכל חברי הכנסת: מבקר המדינה הוא למעשה מבקרה הפנימי הראשי של מדינת ישראל, אשר על כן אין טבעי יותר מכך שבתפקיד זה יכהן אדם ראוי שמקצועו מבקר פנימי".

קלדרון מציין, כי "הביקורת הפנימית הינה מקצוע אשר על העוסקים בו מוטלת שליחות ציבורית והוא איננו רק מקור לפרנסה. זהו מקצוע אקדמי ייחודי רב תחומי והוא איננו שמור רק לשופטים או לבעלי מקצועות מתחומים כאלה ואחרים.  מאפייני ודרישות המקצוע ע"פ חוק הביקורת הפנימית התשנ"ב 1992, זהים באופן ניכר לאלה הכתובים בחוק מבקר המדינה אם לא למעלה מכך. ביקורת המדינה הינה ביקורת ציבורית הבאה לגוף הציבורי המבוקר מבחוץ. כך גם הביקורת הפנימית הינה ביקורת ציבורית המעוגנת בתוך הגוף הציבורי המבוקר".

קלדרון מוסיף, כי "בנוסף למקצוענות בביקורת הציבורית, המועמד נדרש לנסיון וכישורים בנושאי ארגון וניהול בהיקפים משמעותיים. במוסד לביקורת המדינה מועסקים מאות עובדים מכל הרמות ובתחומים שונים על המחוקק/הבוחר לבחון היטב זה של המועמדות, הן מבחינת התחום המקצועי והן בתחומי הניהול והארגון".