מפלגתו של נפתלי בנט הרב אביחי רונצקי ואיילת ש
מפלגתו של נפתלי בנט הרב אביחי רונצקי ואיילת שEDK תקשורת

ראש מטה נתניהו לשעבר נפתלי בנט, הרב תא"ל אביחי רונסקי ויו"ר "ישראל שלי" איילת שקד, הודיעו כי תנועת "ישראלים", התנועה היהודית-ציונית המשותפת לדתיים-וחילוניים שהקימו לאחרונה חוברת למפד"ל.

נפתלי בנט יתמודד לראשות הבית יהודי-מפדל החדשה בפריימריס הקרובים לראשות המפלגה,  ומייסדת תנועת "ישראל שלי", איילת שקד, מקימה "מטה חילונים" בעלי זהות יהודית-ציונית שיצטרפו למפלגה.

נפתלי בנט הינו רב סרן (מיל') בסיירת מטכ"ל, כיהן כראש לשכתו של בנימין נתניהו בשנים 2006-2008 וכמנכ"ל מועצת ישע וממייסדי תנועת "ישראל שלי".

בנט גם היה מייסד ומנכ"ל "סאיוטה" חברת הייטק ישראלית שהעסיקה 140 עובדים ונמכרה לחברה אמריקאית.

בנט פרסם הודעת וידאו מיוחדת בעמוד הפייסבוק שלו ובה הדברים הבאים: "תנועת ישראלים חוברת למיפקד הציונות הדתית - אנא אל תעמדו מן הצד. התפקדו עכשיו! הרב תא"ל רונצקי, איילת שקד, אני, וכל חברי ישראלים מצטרפים היום למיפקד הציונות הדתית-מפד"ל. המטרה היא לאחד את כל הציבור היהודי-ציוני במדינה תחת מטרייה אחת. דתיים, מסורתיים, וחילונים. כל מי שרוצה כאן מדינה בעלת זהות יהודית-ציונית ברורה.

הזמן קצר מאוד. שישים יום בסך הכל. אנו זקוקים לכל טיפת עזרה מכם. אני קורא לכולם: אל תעמדו בצד. תהיו שותפים. התפקדו כבר היום. הבחירות שנדחו מאפשרות להיכנס למפקד בבית היהודי ולהזרים אליו אנשים צעירים ורעננים. הציבור שלנו יודע להוביל בכל מקום: בפיקוד בצה"ל, במערכת החינוך, בגרעינים הפזורים ברחבי הארץ, במפעלי חסד---ורק במקום אחד אנחנו לא נספרים: בכנסת ישראל".

תנועת ישראלים חוברת למיפקד הציונות הדתית - אנא אל תעמדו מן הצד. התפקדו עכשיו! הרב תא"ל רונצקי, איילת שקד, אני, וכל חברי ישראלים מצטרפים היום למיפקד הציונות הדתית-מפד"ל

"מתי הפכנו ל"מגזר"? הלוא עם החברים שלנו במילואים אנו ישראלים, עם העמיתים שלנו במקומות העבודה אנו ישראלים, ופתאום רק בפוליטיקה פתאום אנו "סקטור".  מספיק. הציונות-היהודית אינה סקטור. היא-היא עם ישראל. הגיע הזמן שהציבור בעל הזהות היהודית-ציונית ייקח פיקוד ואחריות על המדינה. הציבור שלנו סיים להיות מש"ק הדת של ישראל. אנחנו צריכים להיות המפקדים ולהתחיל להוביל. יש לנו אמירה בכל תחום: המדיני, הכלכלי, החברתי, החינוכי, ובעיקר—הערכי. אנחנו ניפתח, נפנה החוצה על מנת להביא אנשים חדשים וכאלו שעזבו את המפד"ל לאורך השנים וליצור מחנה עוצמתי של הציבור הלאומי-ציוני-יהודי. נביא את המושבניק בנהלל שמיואש ממכת הגניבות שמאיים להחריבו. נתחבר לאמא בדרום תל אביב שפוחדת להסתובב ברחוב עם ילדיה, את הזוג הצעיר שמעוניין להינשא על ידי רב ציוני. את ההורים המסורתיים שמשתוקקים לחינוך יהודי יותר וציוני יותר בבית הספר של ילדיהם. יחד נביא אוכלוסיות חדשות לבית היהודי, נעורר את המפלגה ונגדיל את כוחה", הוסיף בנט.

תא"ל הרב אביחי רונצקי היה הרב הצבאי הראשי החמישי של צה"ל בשנים 2010-2006  ולאחר פרישתו כיהן כראש הישיבה הגבוהה באיתמר. הרב רונצקי נולד למשפחה חילונית ולמד בפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה, התגייס לצה"ל והתנדב לשייטת 13, ולאחר מכן נלחם רונצקי ביום הכיפורים כמפקד פלוגה בסיירת שקד בחזית הדרום. במקביל לעיסוקו כרב שירת במילואים ועלה בסולם הדרגות, עד לתפקיד של ראש מטה חטיבה מרחבית בשומרון. כן שימש כראש מנהלת השילוב הראוי בצה"ל.

הרב רונצקי מציין, כי "בהיותי בצעדיי הראשונים בעולם האמונה, כשטרם חבשתי כיפה אלא רק רעמת תלתלים היתה לראשי, הביאו אותי אל ראש הישיבה הרב צבי יהודה קוק זצ"ל.  לפני שנכנסתי לרב הניחו כיפה לראשי, הרב הביט בי ושאל: האם תמיד הינך חובש כיפה על ראשך? עניתי לו את האמת, שלא. תגובתו הפתיעה אותי. הוא אמר: 'אם כן, דע לך שהכיפה היא מנהג מאוחר בשנים ולמעשה היא יוצרת הבדלה בין יהודי ליהודי אחר'. גם כיום אני מאמין שכולנו חיייבים להיות יחד - במקומות העבודה, ביחידות הצבא, בלימודים וגם בתנועות הפוליטיות באשר הן. זוהי אמונתי ואפעל ליישמה במסגרת המפדל".

איילת שקד מכהנת בשנים האחרונות כיו"ר תנועת "ישראל שלי", תנועת פעילים ציונית המונה 85,000 חברים, וזוכת פרס ביקורת התקשורת לשנת 2011. שקד שירתה כמשקי"ת חינוך בסיירת גולני והייתה מנהלת לשכת נתניהו בשנים 2006-2008. שקד הינה מהנדסת בכירה בחברת הייטק בינלאומית, חילונית ומתגוררת בת"א.

"בעיסוקיי הרבים בתנועת "ישראל שלי" נתקלתי בבעיות רבות הנוגעות לזהותה היהודית של המדינה - החל מבעיית המסתננים וכלה במאבק בעמותות המעורבות בתביעת חיילי צה"ל כפושעי מלחמה. אין כיום מי שייקח את המשימות הללו כאתגר, ואני בטוחה כי המפדל היא הזירה כדי לקדם נושאים חשובים אלה", אומרת שקד.