תל אביב מתעוררת
תל אביב מתעוררתלשכת בן ארי

יותר ממאתים תושבי שכונות דרום תל אביב הגיעו ל"הפגנת הפרייארים",  שנערכה אמש ביוזמת ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי ויו"ר "משמר השכונות" ברוך מרזל. ההפגנה החלה בשכונת התקווה ומשם צעדו המפגינים למרכז מסיל"ה לסיוע לעובדים הזרים.

חלק גדול מהתושבים שהגיעו להפגנה עלו לנאום ודיברו כולם על פחד האוחז אותם בשעות הלילה. תושבת אזור התחנה המרכזית סיפרה שהמצב הפך לבלתי נסבל ואי אפשר כבר לחיות במקום. "תעברו באזור הבית שלי בשעת ערב ותבינו מה זה לחיות בצל מסתננים שחוטפים תיקים, מרביצים, עושים צריכים במקומות ציבוריים ואין משטרה ואין שלטון".

תושבת נוספת של השכונה, כרמלה רוזנר, הניפה שלט שעליו נכתב: "אונסים ילדות וזקנות, רוצחים גונבים דוקרים פורצים ומפחדים לצאת מהבית שכונת התקווה הפכה להארלם". רוזנר אמרה כי "נהיינו מיעוט בשכונה והסודנים הפכו לרוב, פעם הייתי בעדם, עזרתי להם, תרמתי להם, אבל היום אני מפחדת לצאת מהבית, אנחנו לא צריכים לסבול".

ח"כ בן ארי שארגן את ההפגנה אמר כי לאחרונה יש התעוררות בהצהרות השלטון אבל הדברים נותרים רק במובן של הדיבורים וההצהרות ולא במישור המעשי: "מי שלא שומע את הזעקה של תושבי השכונה, הוא חירש, רשע או שניהם יחד" אמר בן ארי.

בשלב מסויים החלו המפגינים לצעוד משכונת התקווה לעבר מרכז מסילה שנמצא סמוך לתחנה המרכזית בתל אביב, במהלך הצעדה פרצו מספר עימותים עם סודנים כאשר המפגינים קראו להם לעזוב את המדינה ולחזור הביתה . שוטרים חצצו בין המפגינים לסודנים. 

כאשר הגיעו המפגינים למרכז הסיוע מסילה הכריז בן ארי כי גם לעריית תל אביב אחריות רבה. למצב. במקום לשלוח את המסתננים לשכונות צפון תל אביב, לאזורים מבוססים שיוכלו לקלוט אותם ולהקים שם גם את מרכזי הסיוע החליטה העירייה להציב את המרכזים כאן ולגרום לנהירת סודנים לשכונה.