תיעוד:מפגינים נגד ובעד מסתננים בת"אמתי ברנע

מספר כלי תקשורת דווחו בהרחבה יחסית על אירוע שהתרחש במחאת תושבי השכונות ופעילי הימין סמוך לתחנה המרכזית בתל אביב בו היה מעורב יהודי מאתיופיה.

מקצת כלי התקשורת  ציטטו מדבריו של האיש, "עובר אורח שהגיע במקרה  למקום" ולדבריו  "הותקף במכות על ידי נער שנכח בהפגנה ונתן לו מכה על העורף", כתבים אחרים שנכחו באירוע היו זהירים יותר וציטטו כי האיש "הותקף בצורה מילולית", אלא שהיום מתברר כי אותו  עובר אורח תמים הוא פעיל שמאל רדיקלי בשם חנניה ונדה, כך טוען הבוקר פעיל הימין איתמר בן גביר.

לדבריו, ונדה הוא דוקטורנט במחלקה לארכיאולוגיה של אונברסיטת בן גוריון והוא מציג עצמו כפעיל רדקלי הדורש פתרון רדיקלי. עוד מציין בן גביר כי ונדה הגיע להפגנה והציג עצמו כסודני אשר שוהה בארץ בצורה לא חוקית תוך שהוא נכנס להפגנה וניצב בין המפגינים וזאת כפי הנראה במטרה לעורר מהומה. מעבר לכל אלה, הצילומים מהאירוע ששודרו בערוצי הטלווזיה והאינטרנט מלמדים כי וונדה כלל לא הותקף פיזית.

בן גביר שהשתתף במחאה אומר הבוקר כי "וונדה ניסה לעשות תרגיל וחבל שהיו כלי תקשורת שכלל לא בדקו במי מדובר ומיהרו לפרסם כי הוא "הותקף" על ידי נער. אני ראיתי אותו בחלק מהאירוע ואיש לא תקף אותו. גם פעילים שעמדו סמוך אליו למשך זמן מספרים כי איש לא נגע בו.  טוב שקיימות תמונות המתעדות שאיש לא תקף את וונדה. הכי קל זה לטעון שפעילי ימין תוקפים, הכי קל זה לקחת את זה לרקע גזעני אבל מה לעשות שבמציאות לא רק שלא הותקף פיזית  אלא  מהרגע שהוא הסביר שהוא אתיופי הוא התקבל בברכה ונאמר לו שהוא רצוי והוא אח שלנו"

בן גביר גם קובל על כך שבחלק מהאתרים לא התבקשה תגובת אנשי הימין :"לא זוכר מקרה שבו אנשי ימין טענו שהותקפו על ידי אנשי שמאל והכתבים לא בדקו, ביררו, ואף הוסיפו את המשפט "לטענת אנשי הימין" - כאשר מדובר במקרה הפוך, אין בקרה, אין בדיקה וחלק מכלי התקשורת אפילו לא מתסכלים בחומרים שהם בעצמם צילמו"

יו"ר משמר השכונות ברוך מרזל שעמד בראש המפגינים אומר כי התנהלות משטרת תל אביב ראויה לבדיקה:"אמרתי למפקד בשטח כי מדובר במחאה של פחות מחמישים איש ולכן אין שום סיבה לפזר אותה אך הוא צחק לי בפנים וביצע מעצרי שווא תוך שהשוטרים פועלים בברוטליות. חבל שאותה משטרה שמגלה אזלת יד בטיפול במסתננים הבלתי חוקיים - מבקשת לסתום פיות".