תארו לעצמכם מה היה קורה אם היוזר של הניו יורק טיימס היה מצייץ על שפל דרמטי וחריג בנאסד"ק? או על ברק אובמה שמדווח למיליוני עוקביו על תחילת מלחמה עם איראן.

מסתבר שאלו לא תרחישי דמה כלל וכלל. 4 מומחי תקיפה בחברת היעוץ לאבטחת המידע אבנת, זיהו פרצת אבטחה מהותית בשירות המיקרובלוגינג טוויטר ובאפליקציית הסמארטפונים שלה. הפירצה מאפשרת להשתלט על פרטי המשתמש של כל אחד ואחד ממיליוני הצייצנים ברחבי הרשת ולצייץ במקומם כל מסר לפי ראות עיניו של ההאקר.

חברת אבנת כגוף יעוץ מקצועי השם דגש על תקינות כל הליך תקיפה שהוא מבצע, העבירו לחברת טוויטר את הממצאים שלהם כולל הצעות לפתרון וליוו את טוויטר בהליך הבדיקה והתיקון של אותה פירצה.

כעת, פרסמה טוויטר את רשימת ההאקרים הלבנים שסייעו לה לשפר את יכולות אבטחת המידע שלה בשנת 2012. ברשימה השנה מופיעים 17 האקרים מכל העולם כשמתוכם לאבנת נציגות בולטת עם 4 האקרים, הישראלים היחידים ברשימה. בין ה-4 נמצא גם רוני בכר, מנהל תחום תקיפה וסייבר בחברה.

מנכ"ל אבנת, יגאל כהן אמר "לצוות התקיפה של אבנת היסטוריה ארוכה ועשירה של סיוע התנדבותי לגופי אינטרנט בינ"ל בהם ICQ, PayPal, Google, Facebook, Ebay ועוד. אנחנו תמיד מקפידים עם זיהוי הבעיה, לתעד אותה ולהגיש אותה עם הצעות אופרטיביות לתיקון. מניסיוננו, גופים רציניים יודעים להעריך את ההתייחסות המקצועית הזו ושמחנו לגלות את ה- White list של טוויטר, שבה כרבע מההאקרים המוערכים הם אנשי אבנת".