רק חיבוק
רק חיבוקפלאש 90

אני לא יודע איך לומר לכם שאין לי כל רצון לפגוע או להכאיב, להשתולל ולאכזב ושאף על פי כן אני עושה כל זאת רק משום שאינני יודע איך לומר שאני בסך הכל צריך חיבוק, זקוק לחום ואהבה, צריך מילה טובה, ליטוף, מחמאה. אני לא יודע לבקש כי אף פעם לא למדתי איך מבקשים כזה דבר אז במקום זאת אני דואג להסב את תשומת ליבכם על ידי שאני עושה כל מיני דברים שגורמים לכם לעזוב בו ברגע את כל עניינכם ועיסוקיכם ולהסתכל עליי, לראות אותי, גם אם בסופו של דבר אני חוטף.

תבינו, אני לא ילד רע ומעולם לא רציתי להיות, אני בסך הכל מבקש שתעצרו לרגע בכדי להביט בי, בכדי שתראו שכשרע לי או כשעצוב, כשאני צריך אוזן קשבת או עזרה עם התמודדות עם שלל החוויות אותן אני חווה, אני מנסה לגשת אליכם, מדבר אבל מרגיש שאתם לא ממש איתי, אולי מנסים לצאת ידי חובה, מרגיש שאתם מבקשים להיפטר ממני או מנוכחותי כלאחר יד, אני לא בדיוק מבין מדוע זה כך אך אני יכול לומר שבתוכי ישנן המון תחושות ואינסוף רגשות שאני לא תמיד יודע כיצד להכילם או להתמודד איתם ואז אני פונה אליכם בכדי שתסייעו לי בהכרת עולמי הפנימי אך כאשר אינכם שם בשבילי או שאינני מקבל מכם תשובות שיעשו קצת סדר בראשי אני מחפש דרכים אחרות לגרום לכם להרגיש אותי ואת קיומי וזה, גיליתי להפתעתי, תמיד עובד כשאני עושה משהו רע, או אז אתם עוצרים את השעון נעמדים דום, צועקים ומענישים, כועסים ואף מכים אבל בכל אופן רק כך אני סוף כל סוף רואה שאיכפת לכם ממני והעובדה שאני מצליח לגרום לכם לשים לב אליי אומרת שאתם אפילו אוהבים אותי ורק שתבינו שאני צריך את ההרגשה הזאת ממש כמו חמצן לנשימה ואם כך הם פני הדברים אז למה לי בכלל להיות "ילד טוב" כמו שאתם מבקשים שאהיה כאשר בכל פעם שאני עושה משהו טוב איתו אני בא להתפאר בפניכם, אתם יוצאים ידי חובה באמירת "יופי" רפה. 

אולי אם רק הייתם מבינים שיש בי רצון טבעי וקיומי לשמח אתכם ולגרום לכם להתגאות בי אבל עוד יותר מזה יש לי רצון בחיבוק חם, מגע ותחושת שייכות שכאשר אינני מצליח להשיגם בדרכי נועם אני עובר לתוכנית ב' שבסופו של דבר מביאה אתכם לגעת בי, גם אם בדרך שונה ואגרסיבית יותר מהתכנון המקורי, ובאמת שלא איכפת לי לקבל 'פליק' קטן פה ושם והעיקר שארגיש את חום ידיכם לו אני זקוק נואשות בכדי לגדול.

אז אסיים ואומר לכם אלו דברים כן הייתי שמח שתדעו ואולי כך לא אצטרך עוד להמשיך להתפתל:

 אני רוצה שתחבקו אותי כשאני נסער כי כך אוכל להירגע מהר יותר ובבקשה אל תאמינו לי כשאני אומר שאינני זקוק לכם ושאינני רוצה שתתקרבו, זוהי אמירה שכל כולה מנגנון הגנה שבניתי לי בכדי שלא אפגע כשאף אחד לא ניגש אליי כשכואב לי או עצוב.

אני זקוק לליטוף נעים מפעם לפעם ואני בטוח שזה לא קשה מדי לתת לי אותו ככה סתם כשאתם בין כה וכה עוברים לידי .

אני מבקש שכשאני צועק ומשתולל תבינו שזוהי קריאת מצוקה שאומרת שאני מרגיש בתוכי המון דברים שאינני יודע לבטא, מה שמותיר אותי סוער רגשית.

גם הייתי מבקש שלא תאמרו לי שאני ילד 'רע' או 'בכיין' כי שמות שכאלה בכלל לא מתאימים לי שכן במהות שלי אני טוב גמור ובוודאי יש בי המון דברים נפלאים שאפשר לראות ולציין בכדי לעזור לי לצמוח ולהתקדם במקום לקבע אותי עם תוויות שהן אינן אני.

אם רק הייתם מבינים שבידיכם היכולת להעניק לי החום, ההגנה והאהבה להם אני כה זקוק אולי הייתם עוצרים יותר ממירוץ חייכם בכדי להבחין שאני עומד מהצד ומחכה לרגע בו תסכלו עליי, רק תביטו בי ואולי אף תאמרו לי עד כמה אתם אוהבים אותי ואז בוודאי שאשתדל להיות ילד טוב יותר שלא עושה יותר מדי בעיות למרות שחשוב שתזכרו שילד נשאר ילד ואם לא אעשה שטויות ואבחן את העולם מתוך עיניי הסקרניות עכשיו אז אימתי?

ולסיכום אביא מתכון חשוב יומיומי בכדי שאוכל לגדול בריא:

עשרה ליטופים, ארבעה חיבוקים, עשר כפות מילים טובות, חמש 'לא', עשרים 'כן', סיר מלא בהבעת רגשות(אני רואה שאתה עצוב, שמח, כועס, מחייך, מאוכזב, כואב...), עשר מילות עידוד והעצמה לפני שמגיעה ביקורת בונה ואם שכחתי משהו אשמח שתוסיפו את חלקכם ולא יהיה מאושר ממני, ילדיכם.

חגית אמאייב, יועצת נישואין ומשפחה, מטפלת גוף-נפש ובאתר הבית "בשניים ויותר"

www.b-two.co.il.