הרמטכ"ל מבקר בתרח"ט נח"לדובר צה"ל

שלושים שנה מיום הקמתה של חטיבת הנח"ל, והבוקר (חמישי) סיימו הלוחמים תרגיל חטיבתי רחב היקף שנערך הן ברמת הגולן, הן בבקעת  הירדן והן במתווים נוספים.

על התרגיל סיפר לנו אחר הצהרים  אל"מ יהודה פוקס מפקד החטיבה: "התרח"ט שהתקיים השבוע היה אימון אינטנסיבי, מורכב וייחודי לגזרת הבקעה. בנוסף, התקיימו בשבועות האחרונים שבועות מלחמה לכל גדודי הנח"ל. האימונים היו מאתגרים מכל ההיבטים; פיזית מקצועית ומנטאלית. התרח"ט הייחודי כלל מודלים מקצועיים, תרגילי לילה באש חיה, תרגילים רטובים, טנקים ארטילריה ושת"פ עם חיל האוויר".

המח"ט ציין כי כבר זמן רב שלא היה תרגיל בסדר גודל כזה, גם באורכו, בעצימותו, ובדרישותיו המנטאליות. הלוחמים צעדו בשטח הררי בין 70-80 ק"מ. התרגיל כלל גם תרגולת לילה מבצעית עם ירי אש ולראשונה היו בו גם מאפיינים חדשים: מודלים מבצעיים.

"אין ספק" הוסיף המח"ט, "שלעשות תרגיל חטיבתי בתור אחד שמשרת 20 שנה בחטיבה בשנת ה-30 להקמת חטיבת הנח"ל, זוהי סגירת מעגל משמעותית".

חטיבה הנח"ל הוקמה במלחמת לבנון הראשונה, כשהנחת היסוד היתה שצה"ל צריך עוד חטיבת חי"ר, היא סיימה תעסוקה מבצעית בעזה, ועל כך קיבלה שבחים רבים, יצאה מאוד מחוזקת מהשירות בגזרת הדרום. ולאחר  תום  התרגיל מכן הולכים הלוחמים לאזור איו"ש.