ארגון מוזילה שחרר את גרסה 13 של דפדפן הקוד פתוח פיירפוקס, גרסה שכוללת שינויים גדולים יחסית בממשק המשתמש.

השינוי הבולט בממשק מופיע כשפותחים לשונית חדשה. כצפוי יישרה מוזילה קו עם שאר הדפדפנים הבולטים וכעת מוצגים תשעה חלונות גרפיים בהם מוצגים הדפים השכיחים ביותר אליהם גלש המשתמש.

עם זאת, יכול המשתמש לקבוע על ידיח לחיצה על צלמית נעץ קטנה, שמופיע בעת הצבת העכבר על תמונת אתר, כדי להגדיר שאותו אתר יופיע בקביעות בעת פתיחת לשונית חדשה. כך למעשה יכול המשתמש לקבוע תפריט מועדפים גרפי משלו.

מצד שני, אם משתמש מעוניין לראות דפים אחרים מאלו שמוצגים, הוא יכול 'למחוק' את האתר מהתצוגה. כמו כן, לחיצה על צלמית רשת קטנה בראש העמוד מאפשרת להעלים את התצוגה לחלוטין, או לגרום להופעתה מחדש.

גם דף בית עבר עיצוב מחדש. בתחתית העמוד רואים כעת תפריט צלמיות גרפי שמאפשר למשתמש לגשת לתפריטי ההורדות, הסימניות, ההיסטוריה, התוספות, שירות הסנכרון של מוזילה, ותפריט ההגדרות של הדפדפן. בקצה הימני העליון מופיע הלוגו של הארגון שלחיצה עליו שולחת את המשתמש לדף האודות של מוזילה.

כחלק מהשינוי, לאחר קריסת הדפדפן או לאחר שסוגרים אותו מבחירה, מופיע כפתור נוסף בתפריט, כפתור שמוצג באופן גדול יותר מהאחרים: "שחזר הפעלה קודמת". לחיצה על כפתור זה פותחת באופן כמעט מיידי את הלשוניות שפעלו בדפדפן לפני סגירתו.

מעבר לטיפול מאחורי הקלעים בזליגות זיכרון כדי למנוע העמסת יתר על מערכת ההפעלה, ושיפור בולט למדי במהירות העבודה שלו, שילבה מוזילה בדפדפן אפשרות איפוס. כתיבת הפקודה about:support בשורת הפקודה מובילה את המשתמש למידע שיכול לעזור בפתרון בבעיות. במקרה של תקלות שלא ניתנות לפתרון ניתן ללחוץ על הכפתור 'איפוס Firefox' שגורם ליצירת עותק חדש של נתוני המשתמש, ולמעשה לאיפוס הדפדפן, שכולל רק את המידע ההכרחי בלבד.

להורדה, עבור כל השפות וכל מערכות ההפעלה, לחצו כאן.