"הגירוש הצפוי - ברוטלי ואכזרי"

ראש המועצה המקומית בית אל, משה רוזנבוים, הביע הערב (חמישי) חשש כי בכוונתו של ראש הממשלה להורות בקרוב על הריסת חמשת בנייני האולפנה.

במסיבת עיתונאים הערב בשכונת האולפנה אמר "הריסת המבנים היא בלתי מוסרית ובלתי הגיונית. אנו שוחרי שלום ולכן בטרם יהיה מאוחר מדיי אני מציע לנתניהו לצאת מגדרו בכל דרך אפשרית ולמנוע עימות אלים. אנחנו מבקשים שנתניהו יורה לברק להסיר את דבר ההרס". רוזנבוים אמר "מדובר במשפט דרייפוס. זו זריקת אנשים מבתיהם - דבר שלא עושים למחבל שרצח את משפחת פוגל".

מנחם צור, ששכל את אימו ואחיו בפיגוע רצחני, כינה את החלטת בג"ץ להרוס את הבתים "פשע".

במסיבת העיתונאים אמר צור, "כאיש מערכת הביטחון קשה לי לראות את חבריי ממערכת הביטחון מבצעים את הפשע הזה. בהלוייה של אמא שלי ואחי עמדתי ליד אבא שלי שלא שכח את המטרה הלאומית שאמר 'שאו עיניכם צפונה אל הגבעה והתשובה היא לבנות אלפי יחידות דיור' ונתניהו עומד מהנהן ומסכים וזה אותו ראש ממשלה שאין לו כח לעמוד מול אנשי המערכת המשפטית? אם יהיה רצון הגזירה הזו תיפתר".

תושב שכונת האולפנה בבית אל, הראל כהן, גינה בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה אל מול סוגיית בתי האולפנה. "לנתניהו שלא עומד בהבטחות אין סליחה ואין כפרה. הגירוש הצפוי הוא ברוטלי ואכזרי שיזכר לדיראון עולם", אמר. "עדין לא הוכח כי הקרקע היא פרטית ומה שקורה פה יכול לקרות לכל אחד במדינת ישראל. אנחנו דורשים ומתחננים למנוע את האסון העומד לפתחנו".

יסכה פתאל, תושבת שכונת האולפנה בבית אל, אמרה במסיבת העיתונאים "הורסים לנו את הבית ואנו לא יודעים מה יהיה. זה בלתי נתפס ובלתי אפשרי. ממשלת ישראל פה בשביל לשלוט ולתת לנו לחיות. זכותינו לצדק היא בסיסית". פתאל הוסיפה "הפינוי לא יעבור בקלות. אני לא יכולה להבטיח שלא תהיה אלימות".

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, סא"ל במיל' איציק שדמי, בחר דווקא לפנות לאנשי השמאל והציע להם למחות על העוול, "אני לא רוצה לפנות לראש הממשלה אלא לעם ישראל - תתעורר! גם אנשי שמאל ומרכז צריכים למחות נגד העוול. אם יהיו אלפי מוחים לא תהיה הריסה".

מזכיר הישוב עפרה, מאיר נחליאל, חושש כי הרס בתי האולפנה הוא אות לבאות, "פרשת בתי האולפנה היא מאבק על הבית וחייבים לעצור את זה פה ועכשיו. ההרס באולפנה מעיד על הבאות. צריך לשלול את סמכויות בג"ץ. ארגון שלום עכשיו פועל ברמאות".