הרצאתו תבוטל. עו"ד ספרד
הרצאתו תבוטל. עו"ד ספרדפלאש 90

מנכ"ל תנועת רגבים, יהודה אליהו, פנה היום (שישי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה,  עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה כי יבטל לאלתר את הרצאתו של עו"ד מיכאל ספרד בהשתלמות של פרקליטות המדינה. לדבריו זימון עו"ד ספרד, סרבן שירות ומשקף עמדות שמאל קיצוני, להרצאה מול פרקליטי מדינה פוגע אנושות באמון הציבור בפרקליטות המדינה.

כמו כל ארגון מקצועי, משרד המשפטים ופרקליטות המדינה מקיימים מדי תקופה השתלמות וימי עיון עבור עובדי המשרד. אלא שאת ההשתלמות הקרובה הקדישו בפרקליטות לנושא "מגמות וחידושים במשפט המנהלי", נושא קצת יבש אבל רלוונטי לתחום העשייה של עורכי הדין העובדים בשירות המדינה.

עד כאן אין חידוש, אלא שהנושא של ההרצאה המרכזית הוא "חידושים בדיני שטחים" ומעביר ההרצאה הוא לא אחר מאשר עו"ד מיכאל ספרד, מה שמעורר את כעסם של ארגוני הימין. ספרד כידוע סרבן שירות שמייצג בבתי המשפט דרך קבע את ארגוני השמאל הקיצוני, בהם "יש דין" ו"שלום עכשיו".

בעקבות חשיפת המקרה במוסף "צדק" של מקור ראשון פנתה רגבים ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את הרצאתו של עו"ד ספרד בהשתלמות. לטענת אנשי התנועה מדובר בהרצאה פוליטית ולדעתם "אין מקום לעירוב פוליטיקה במערכת המשפט".

את המכתב מסיים מנכ"ל התנועה, "נבקשך להורות לאלתר על ביטול הרצאתו של עו"ד ספרד במסגרת ההשלמות ולחדד את נהלי הזמנת מרצים להשתלמויות עובדי מדינה כך שמקרים כגון אלו, הפוגעים אנושות באמון הציבור בפרקליטות המדינה, לא יישנו".