המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון
המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרוןדוברות

במרכז האוניברסטיאי אריאל הושקה היום (שלישי) השדולה למען ההכרה במרכז כאוניברסיטה מן המניין.

בכינוס נכחו: יושבי ראש השדולה: ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) וח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד), וכן ח"כ יובל צלנר (קדימה), ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס), ח"כ ד"ר מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו).

יו"ר השדולה, ח"כ אלכס מילר פתח את הדיון ואמר: "זמן רב עבר מאז החליטה המממשלה על הפיכתו של המרכז האוניברסטאי באריאל לאוניברסיטה. צר לי שהגענו למצב בו נשיאי האוניברסיטאות הם אלה שתוקעים מקלות בגלגלי מהלך חשוב הזה – שיתרום לחיזוק מעמד ההשכלה הגבוהה וחיזוק מעמדה של ישראל כמעצמה אקדמית. מיקומו של המוסד היא הבעיה היחידה, ובאם לא יאושר המוסד דרך הות"ת, אגיש את הצעת החוק שתסדיר את המהלך הזה. יש לזכור שבקרוב יאושר תקציב המדינה לשנת 2013 ונוכל לטפל בתקציב המסודות האקדמיים שמתנגדים להקמת אוניברסיטה באריאל, ויחד עם כך נשיאות הכנסת אישרה לקיים בשבוע הבא דיון דחוף בנושא בהשתתפותו של פרופ' עמנואל טרכטנברג".

יו"ר השדולה, ח"כ ציפי חוטובלי, הוסיפה כי "בעוד כל מדינה מתגאה במספר האוניברסיטאות שיש בה, רק ישראל מתביישת להגדיל בעוד אוניברסיטה אחת. הממסד האקדמי מתנהל כקרטל שרוצה לשמור על מעמדו, ומתהג הפוך מהמצופה במדינה שאמורה לקדם תחרות. זהו פוטש אקדמי נגד המדיניות הכלכלית והפוליטית של ממשלת ישראל. אריאל היא בלב הקונצנזוס הישראלי – אין שמאל ציוני שחושב שאריאל לא על המפה של ישראל. אם ההחלטה של גורמי המקצוע הופכת ללא עניינית, אנחנו הפוליטיקאים נרים את דגל הענייניות – אם למישהו יש טענות ענייניות שיקום, אם לא שישתקו. נעשה כל מה שצריך כדי שב-17 ביולי המקום הזה יהפוך לאוניברסיטה".

ח"כ יובל צלנר (קדימה) הסביר כי פינה זמן מסדר היום שלו לטובת העניין: "היה חשוב לי לבוא לכאן, כדי להדגיש שגם אני נמצא כאן. הישראלים רואים במוסד הזה מוסד חשוב. הדבר היפה במוסד הזה הוא שהוא מעין כור היתוך, מקום שמסמל שוויון בכל הפסיפס המורכב שאנחנו חיים בו. צריכה לצאת מכאן בשורה שצריך להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכל צעיר וצעירה בכל מקום, לרבות כאן באריאל. מספר האוניברסיטאות בישראל לא השתנה מאז שהיו בישראל רק 4 מליון תושבים".

חבר הוועד המנהל של המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, אלי איילון, הסביר איך הדברים נראים מהמקום שלהם: "הסיפור כאן הוא כלכלי. אבל בעוד לגבינו מדובר בסכומים משמעותיים - 65 מיליון על השלמת פערים על כמות הסטודטים, 35 מיליון הגדלת התקציב לכל סטודנט, ו-30 מיליון עבור פעילות מחקרית, סה"כ 130 מיליון; לגבי הות"ת זהו סך הכל 1.7% מתקציבו. יותר מזה, הסכמנו לפרוס את התוספת כך שיועוברו בשלב הראשון רק 30 מיליון ש"ח, קרי, 0.4% מתקציב ות"ת".