יהודה גליק בהר הבית
יהודה גליק בהר הביתארכיון ערוץ 7.

נמצא הסעיף בו ניתן להאשים את הרב יהודה גליק שהוביל גדי להקרבה בהר הבית: הובלת בעלי חיים ללא אישור...

נזכיר כי הרב גליק הנמנה על שוחרי המקדש המבקשים להקריב את קרבן הפסח למרות שהמקדש לא נבנה מחדש, ביקש לבוא עם הגדי להר הבית כדי לחדש את המצווה העיקרית של החג. אכילת בשר של קרבן פסח עם המצה והמרור. המשטרה שעקבה אחריו מנעה את המהלך ממנו לאחר שארבה לו בכניסה לעיר העתיקה, ועצרה אותו עוד קודם שהגיע לכיכר בית הכנסת החורבה שבעיר העתיקה. בנקודה זו התכנסו שוחרי המקדש לאמירת סדר ההקרבה, עד שהמשטרה תאפשר את קיומה בפועל.

בעקבות המעצר הגיש הרב גליק עתירה לבית המשפט, ובה תבע את המשטרה על רדיפתה אותו "ללא שום עילה חוקית, בכדי שתוכל להמשיך את מדיניות האפליה שלה נגד יהודים בהר הבית, מדיניות המונעת כל חופש דת ותפילה במקום".

יצוין כי בית המשפט אמור לפרסם את החלטתו בתיק בשבועות אלו.

השבוע, לאחר 3 שנים מאז אירוע המעצר, משיבה המשטרה לרב גליק בעתירה משלה תוך ניצול סעיפי חוק הובלות בעלי חיים. חוק שמטרתו המקורית היא הסדרת הובלות מסחריות של בע"ח. בתואנה שגליק עבר על הסעיפים בחוק הדורשים רישיונות ורכבים מורשים ומאושרים להובלת בעלי חיים.

ממטה ארגוני המקדש נמסר גינוי חריף על מה שמוגדר בפיהם "השימוש הציני שהמשטרה עושה בחוק מינהלי". במטה אומרים כי "בעוד שהמשטרה אינה מעמידה לדין מובילי כלבים חתולים ושפנים, אפרוחים דגי נוי וכל סוגי חיות מחמד, מתנכלת המשטרה דווקא למי שמוביל בעל חי לצורכי מצווה. על המשטרה להסיר מפניה את המסווה שהיא מבקשת להסתיר בה את הכפייתיות שלה בהר הבית, ולהעמיד למבחן בית המשפט את גזירות האפליה שלה נגד יהודים בהר".

ארגוני המקדש קוראים לחברי הכנסת "להתאים את החוק, שלא יכשיל את עולי הרגל עם קרבנותיהם, ולא ייתן כלים ביד המשטרה לכפייה האנטי דתית שלה בהר הבית. אחרת אנו עלולים להצטייר כגרמניה האוסרת בימים אלו את מצוות ברית המילה על היהודים בתחומה בנימוקים חוקיים ומשפטיים".