דחו לו את ההצעה. חסון
דחו לו את ההצעה. חסוןפלאש 90

בכנסת יתקיים היום הכינוס הראשון של השדולה למען השתלבות תעסוקתית של המגזר החרדי, שדולה בראשותו של חבר הכנסת יואל חסון.

בכינוס ישתתפו אנשי מחקר ואקדמיה, ראשי ומנהלי מכללות חרדיים, אנשי ציבור ואגודות סטודנטים, אשר יציעו פתרונות להסרת חסמים המונעים ומקשים על השתלבותם של בני המגזר החרדי במעגל העבודה.

בין הדוברים יהיו ד"ר ראובן גל- ראש פרויקט שילוב חרדים במוסד שמואל נאמן של הטכניון, הרב יחזקאל פוגל- יו"ר הקריה האקדמית אונו, ראובן גורבט ראש תחום חרדים בג'וינט ישראל, הרב יוסף דייטש יו"ר קרן 'קמח' קידום מקצועי חרדי, סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים, עמיחי כץ ראש תחום חרדים במשרד התמ"ת.

ח"כ יואל חסון שיזם את הקמת השדולה אומר "אני מאמין כי הקמת שדולה אשר תעסוק בייזום חקיקה בנושאים אלו ותעמיד כלים ואמצעים לעידוד ויישום השתלבות חברתית של המגזר החרדי בכל הנוגע לתעסוקה, תועיל רבות להגשמת מטרות נעלות אלו".

מלשכתו של חסון נמסר: "בימים אלו עסוקה המערכת הפוליטית בגיבוש אחר הצעת חוק שתהווה חלופה ראויה לחוק טל ותתקן עוול היסטורי בכל הקשור לשוויון בנטל השירות, כאשר לצד הניסיון לגבש פתרון ראוי ונדרש לבעיה קשה זו על הממשלה לפעול גם על מנת לסייע בהשתלבות המגזר החרדי בשוק התעסוקה הישראלי".

"קיומה של קהילה חרדית מעורבת ומתקדמת הן במישור הכלכלי והן במישור החברתי בחברה הישראלית הינו חלק מהותי ובלתי נפרד מצביונה היהודי של מדינת ישראל - יש לפעול תוך שמירה וחיזוק יסודותיה של החברה החרדית וכן להימנע מכל מהלך העלול לערער יסודות אלה.העוני והתלות הגוברת של הקהילה החרדית בקצבאות ובתרומות מחלישים את החברה הישראלית בכלל ואת הקהילה החרדית בפרט ופוגעים בחוסנה, ולכן יש לפעול לחיזוק עצמאותה ואיתנותה הכלכלית של קהילה זו, בעיקר באמצעות עידוד התעסוקה", אומרים בלשכת חסון ומוסיפים: "האוכלוסייה החרדית מתאפיינת ביכולת למידה גבוהה, בגישה אחראית ויסודית, ועל כן טמון בה פוטנציאל כלכלי גדול. סיוע בהשתלבות בתעסוקה איכותית ועל ידי כך במימוש פוטנציאל זה, לא זו בלבד שיתרום לאוכלוסייה החרדית עצמה, אלא אף יתרום תרומה משמעותית לשגשוגה הכלכלי של מדינת ישראל כולה".