כלובי סוללה
כלובי סוללהאנונימוס

בתל-אביב יציגו היום (ב') פעילי 'אנונימוס' מיצג מחאה לקראת ההכרעה הצפויה מחר בקבינט החברתי-כלכלי בסוגיית תנאי המחיה של התרנגולות בשנה.

ההחלטה תתקבל לקראת בנייה מחדש של הלולים בישראל בהשקעת 350 מיליון ש"ח. במרכז המיצג כלובי-סוללה מלול תרנגולות שיוצבו במרכז תל-אביב, בחלקם בובות תרנגולות ובאחרים בובות כלבים. פעילים ישאלו את העוברים ושבים: את הכלב שלכם הייתם כולאים בכלוב סוללה צפוף?

משרד החקלאות מציע להקים כלובי-סוללה מעט גדולים יותר מאלו הקיימים כיום (25x30 ס"מ לתרנגולת, קצת יותר מדף נייר משרדי). ב'אנונימוס' מציינים כי כלובים אלו נאסרו לשימוש ביותר מ-30 מדינות. עוד מדווחים שם כי לבד מכך "מציע משרד החקלאות לאפשר את הרעבת התרנגולות לתקופה הנעה בין עשרה ימים לשבועיים להגברת תפוקת הביצים (נוהג המכונה "הנשרה כפויה", שנאסר אף הוא באיחוד האירופי). מנגד, מציע המשרד להגנת הסביבה לאסור על ההרעבה, ולאמץ את התקן האירופי המינימלי ("כלובים מאובזרים") באופן מיידי".

ארגוני בעלי החיים פנו היום ליועץ המשפטי הממשלה בבקשה למנוע מהשר שלום שמחון להשתתף בדיון בממשלה עקב ניגוד עניינים, ומזכירים את דו"ח מבקר המדינה שחשף כי מקורבי שמחון מחזיקים במכסות ביצים וצפויים לקבל הטבות בשווי מאות אלפי שקלים במסגרת הרפורמה.

במיצג המחאה שייערך מחר בתל-אביב יוזמנו עוברי אורח להצטלם עם שלט מחאה ותרנגולת ענק. התמונות יועלו לאלבום שיתעדכן בפייסבוק בזמן ההפגנה. כמו כן יוצבו כלובי-סוללה שנלקחו מלול תרנגולות, כשבחלקם בובות תרנגולות ובאחרים בובות כלבים.