יותר שוויון. ארדן
יותר שוויון. ארדןפלאש 90

השר גלעד ארדן ברך הבוקר על מסקנות ועדת אדמונד לוי ופנה לראש הממשלה בבקשה לכנס את ועדת השרים להתישבות לדיון בדו"ח ולגיבוש מדיניות סדורה שתסיר את האיום וחוסר הוודאות בהם מצויות אלפי משפחות.

"אפעל כדי שהממשלה תאמץ את מסקנות הדו"ח ותעניק אחרי עשרות שנים של התיישבות, יציבות ועתיד ברור לעשרות אלפי משפחות", אמר ארדן.

לדבריו, "פעילת מר"צ, טליה ששון היא האחרונה שיכולה להגיב לדו"ח לוי שעושה סוף סוף צדק משפטי והיסטורי עם העמדות הפוליטיות המעוותות שעליהן התבסס הדו"ח שלה".

ארדן ציין כי ידרוש שמעתה כל עמדות הפרקליטות בתגובות בהליכים משפטיים - יתבססו על עמדת הצוות של אדמונד לוי.

יו"ר "הבית היהודי"השר דניאל הרשקוביץ, חבר ועדת השרים להתיישבות פנה הבוקר לראש הממשלה בדרישה לכנס בדחיפות את ועדת השרים ולאמץ לאלתר את דו"ח הועדה לבחינת המאחזים.

לדבריו, דו"ח ועדת לוי מוכיח כי דו"ח טליה ששון היה פוליטי מתחילתו ועד סופו. מבחינת ששון, יישובים פורחים ושכונות שלמות שנבנו בחסות ובעידוד המדינה הם מאחזים בלתי חוקיים. התנועה הציונית נוטעת ולא עוקרת נטוע, ועל הפרקליטות להתייחס לדו"ח לוי כאל ספר הדרכה שאין לסטות ממנו.

אשת השמאל הקיצוני, עוה"ד טליה ששון, שהיתה ראש המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, אומרת כי הדו"ח של השופט אדמונד לוי בענין הכשרת המאחזים מתעלם מפסיקות בית המשפט העליון בענין זה במשך יותר מ-4 עשורים.



במשדר "הבוקר הזה" בקול ישראל אמרה ששון כי אינה רואה כיצד יוכל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לאמץ את דו"ח לוי.
 
ששון הדגישה כי הממשלה ויועצהּ המשפטי כפופים לחוק ולהחלטות בית המשפט העליון והוסיפה כי בית המשפט העליון הוא הגורם היחיד בישראל המוסמך לקבוע את המעמד המשפטי של יהודה ושומרון.