הרכבת הקלה בירושלים
הרכבת הקלה בירושליםגור דותן

מליאת הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים במשרד הפנים, בראשות דלית זילבר, החליטה היום (שני) על הפקדת התכנית להארכת תוואי הרכבת הקלה בירושלים להדסה עין כרם.

התכנית מציגה תוואי אשר ראשיתו בצומת הרחובות הנטקה וטהון, לאורכו של רחוב הנרייטה סולד עד לצומת אורה ומשם במקביל לכביש קלמן מן עד לקמפוס הדסה עין כרם. אורך תוואי זה הינו 3.2 ק"מ ולאורכו ימוקמו חמש תחנות נוסעים.

בפני הוועדה הוצגו ממצאי תסקיר ההשפעה על הסביבה שנערך לתכנית וכן הערות המשרד להגנת הסביבה לתסקיר. כמו כן, קיימה הוועדה דיון מקיף אודות ההיבטים הנופיים של התכנית. כמו כן, נבחנה השפעת התכניות על חזות הרחוב והמרחב הציבורי סביבן, תנועת הולכי רגל ואופניים, שינויי תנועה, רעש, רעידות וקרינה.

הועדה השתכנעה כי מדובר בתכנית בעלת חשיבות מהותית להמשך ולהאצת פיתוח המחוז והעיר ירושלים. התכנית מחזקת את הקשר של העיר אל קמפוס הדסה עין כרם, שכבר כיום מועסקים בו כ – 7,000 איש ומבקרים בו למעלה מ – 30,000 איש ביום, משפרת את הנגישות אליו ומאפשרת את המשך פיתוחו כמוקד מוביל ברמה הארצית והמחוזית.

מכיוון שהתכנית תומכת בפיתוח אזור צומת אורה כמוקד עירוני מרכזי, המוטה שימוש תחבורה ציבורית ומיטיבה את הרקמה העירונית הבנויה בתחומה ומשדרגת באופן ניכר תשתיות עירוניות, מצאה הוועדה להורות על הפקדת התכנית להתנגדויות הציבור.

יו"ר הוועדה, דלית זילבר, ציינה את החשיבות הרבה שיש להארכת קו הרכבת הנ"ל, המהווה חלק ממערך התחבורה הציבורית המקודמת בעיר ירושלים. עוד הוסיפה כי לתכנית תפקיד מרכזי בשדרוג מערך התחבורה הציבורי בעיר, קידום צירי תחבורה ציבורית עירוניים, הפחתת עומסי תנועה וצמצום רמות זיהום אויר. כל זאת, בכפוף למדיניות התכנון המחוזית והארצית.