פועל. גלעדי
פועל. גלעדיפלאש 90

שרת התרבות והספורט לימור לבנת שוחחה היום עם אלכס גלעדי, נציג הוועד האולימפי הבינלאומי, וביקשה ממנו לסייע בהפעלת לחץ על רשת הטלוויזיה הבריטית BBC.

הרשת נמנעת במכוון מלציין שירושלים היא בירת ישראל באתר האינטרנט המיוחד שהעלתה לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון.

בעקבות פניית השרה הודיע אלכס גלעדי כי בכוונתו להעביר את הנושא לטיפולו של מרק אדאמס, ראש מחלקת התקשורת של הועד האולימפי הבינלאומי כדי שיבקש מרשת הטלוויזיה הבריטית להתאים את האתר שלהם להגדרות של אתר הוועד האולימפי.

השרה לבנת אומרת בתגובה, כי "אני מודה לאלכס גלעדי שפעל במהירות ובנחישות ומקווה שמאמציו יצליחו, ובי.בי.סי יתקנו את המעוות".

המחאה של ישראל נגד התנהלות רשת הטלוויזיה הבריטית BBC החלה כבר לפני כמה ימים, לאחר שהתברר כי היא פתחה אתר מיוחד לקראת האולימפיאדה, שכולל עמוד לכל מדינה המשתתפת במשחקים, ובו טור עם עובדות בסיסיות עליה, כגון: עיר הבירה שלה.

אלא שאז התברר כי בעמוד של מדינת ישראל השדה של "עיר בירה" פשוט לא קיים  בה בעת שבעמוד באתר של פלסטין מצויין כי בירתה היא מזרח ירושלים.

בעקבות כך שלח יועץ ראש הממשלה לתקשורת זרה מכתב מחאה חריף לראש משרד הבי-בי-סי בישראל פול דאנאהר, ובו ציין בין השאר כי הוא "נדהם מהחלטת הבי-בי-סי להפלות את מדינת ישראל באתר האינטרנט האולימפי של הרשת". עוד נכתב במכתב כי "לכל מדינה (וגם לא מדינה) שמשתתפת באולימפיאדה בלונדון ניתן עמוד מיוחד באתר האינטרנט שלכם ובו פרטי רקע שכוללים את שם עיר הבירה. לכל מדינה (וגם לא מדינה) חוץ מישראל. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל, ובהתאם אנחנו מבקשים מכם לתקן את העניין לאלתר". 

בעקבות המכתב הואילה רשת הבי.בי.סי לבצע תיקון חלקי בעמוד של ישראל באתר ובמסגרתו  התווספה השורה הבאה – "מקום מושבה של הממשלה בירושלים, על אף שרוב השגרירויות הזרות נמצאות בתל-אביב" (Seat of government: Jerusalem, though most foreign embassies are in Tel Aviv.).

אלא שאת לשכות ראש הממשלה ושרת הספורט לימור לבנת זה עדיין לא מספק והן, כאמור, ממשיכות לפעול כדי שהרשת הבריטית תציין את ירושלים כבירת ישראל.



לשכת ראש המשלה אף פתחה כחלק מהקמפיין לתיקון אתר האינטרנט, דף פייסבוק מיוחד על מנת לעורר מודעות לנושא ולמחות על החלטת ה-BBC בכתובת: http://www.facebook.com/JerusalemCapitalofIsrael. הדף צבר אלפי תומכים מאז יום רביעי בערב.