"יום אחד נתאסף על הר הבית"

מי שהשתתף בצעדת ליל תשעה באב אמש סביב חומות העיר העתיקה של תנועת 'נשים בירוק', הופתע בודאי לפגוש את כלת פרס ישראל גאולה כהן.

כהן הגיעה ואף נתנה שיחה על משמעות תשעה באב וחיזקה את הצועדים. "אנחנו כאן מתוך אמונה שיום אחד נתאסף על הר הבית".



לדבריה, "היום אנחנו חווים עוד חורבן אחד שראינו בימינו, חורבן גוש קטיף, בית אחר בית ואי אפשר שלא להזכיר את זה היום. נחרטה בליבי תמונה אחת של ילדה מגוש קטיף מהישוב נווה דקלים שניגשה לעץ התות שעמד מחוץ לביתה וחיבקה את הגזע שלו אל ליבה ובקול שחנק את דמעותיה ציוותה על העץ ,"אל תיתן להם פירות", אני לא יודעת למי היא התכוונה בלהם, למגרשים - חיילי צה"ל או לערביי עזה, זכרתי את התמונה הזאת היום אי אפשר לשכוח אותה ואני מקווה שלא יהיה עוד חורבן בית. שאני ראיתי אותה חובקת את עץ התות אמרתי לעצמי האם אני צודקת שלעולם לא תיהיה כאן מלחמת אחים בארץ ישראל?".



כהן כתבה על תשעה באב,"יש ריח של שריפה של אחרי ויש ריח של שריפה של לפני, בית שרוף שרפת אמרו חז"ל למחריבים הארורים שבאו לשרוף את הבית, אל תחשוב שאתה הצלחת לשרוף את בית מקדשם של היהודים, בית שרוף שרפת, אלמלא יסודות הבית היו שרופים על ידינו על ידי העם הזה לא היית מצליח לשרוף את הבית מבפנים, שום כוח בעולם לא יכול היה לנו אם אנחנו  לא נחליש את עצמנו".

"יותר מבכל שנה קשה לי בתשעה באב השנה ללכת אל הכותל ולראות את הבית ששועלים מהלכים בו מסתכל עליי מלמעלה למטה, השנה יותר מבכל שנה אני מרגישה פיזית ממש שמישהו מבפנים אולי מבחוץ מושך את האדמה הזאת מתחת לרגליי ואני בגופי ממש כאילו הולכת לאחור, אבל זו רק הרגשה. יש נסיגה של אחרי ויש נסיגה של לפני אולי הלפני התחיל עוד ב-48' ואלי הלפני הזה נמשך גם ב-67' שלא רצינו להיכנס למלחמה ורק המלחמה שבה הוא כפה עלינו גם את החצי השני המזרחי של ירושלים. אם יש לי היום תפילה ליושב במרומים - גם אם מאסת וגם אם נמאס לך מלחזור ולהציל אותנו מידי עצמנו עד שניהיה ראויים לעשות זאת בכוח רצוננו - אנא כשם שכפית עלינו ביד חזקה את יציאת מצרים כפה עלינו את גאולתנו, וכשם שכפית עלינו את התורה בהר סיני כפה היום עלינו את ההר, שממנו ואליו נמשכות כל הדרכים המובילות אל ירושלים של מעלה ואל ירושלים של מטה, את הר הבית", הוסיפה.