אתר בית המקדש
אתר בית המקדשאשר כהן - מנהל האתר

במגמה לעורר ולחזק את ההתעניינות סביב בית המקדש הקים אשר כהן את 'אתר בית המקדש' ובו לבד מפירוט כלי המקדש ובגדי הכהנים גם סיורים וירטואליים בתוך בית המקדש הראשון, השני ואפילו השלישי. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אשר כהן, עורך האתר, המספר על חשיבותו.

כהן מספר כי התחבר לנושא עוד משחר ילדותו על אף שסביבתו הטבעית, החינוכית והמשפחתית לא עסקה בנושא, למרות שלימים התברר לו ייחוסו המשפחתי ככזה המהדק את הקשר בינו לבין עבודת המקדש.

משבגר פנה לעסקי ההייטק וכבונה אתרים "עשיתי עסקה עם הקב"ה. אני אבנה אתר לבית המקדש וה' יעזור לי בפרנסה". אמר ועשה. אסף נתונים רבים ושיתף גורמים ואנשים שונים מרחבי העולם למשימה שהושלמה עם הקמתו של האתר.

כהן מדגיש בדבריו כפי שהוא מדגיש גם באתר עצמו כי אין בו כדי להכריע הלכה בין הפוסקים השונים וחילוקי הדעות סביב מידות, מיקומים וכיוצא באלה בבית המקדש, אלא מטרתו של האתר היא אך ורק להמחיש לגולש את המקדש וכליו, "כמה שלא ננסה להמחיש אי אפשר לעשות זאת, כי הרי אף אחד לא צילם. המטרה היא להתקרב להמחשה ולעורר את הרצון לשוב לשם. כדי להתעמק נצרך לימוד בחז"ל בלבד, גמרא וכו'".

לדבריו ההתעניינות באתר ובתכנים שבו רבה ביותר והיא עולה בעיקר בימי בין המצרים, "וגם במהלך השנה אנשים נכנסים. בתי ספר שרוצים להמחיש לתלמידים את הדברים נכנסים פנימה", הוא אומר ומזכיר כמזרחן בעברו כי גם המוסלמים מכירים בהיות מקום המקדש מקום המקדש, שהרי גם הם מכנים את  המקום 'בית אל-מקדאס', "גם מי שיושב שם היום, הוואקף, הוא שומר את זה לעתיד לבוא עבור עם ישראל".

לאתר בית המקדש לחצו כאן