מצלמים בשומרון
מצלמים בשומרוןועד מתיישבי השומרון

קורסי הקיץ לצלמים שיזם ועד מתיישבי השומרון הסתיים לאחרונה עם 70 נציגים מכלל יישובי השומרון.

מטרת הקורס היא להתמודד עם הסרטונים, שחלקם מעוותים, המפורסמים לאחר אירועי אלימות בשומרון. המשתתפים למדו את עקרונות השימוש במצלמות, וידיאו וסטילס, עריכת סרטונים, כיווץ תמונות והעברתם בדוא"ל.

שמוליק פיקסמן, מדריך הפייסבוק בקורס, הסביר כי "לפעמים העלאת תמונה מאירוע יישובי, שקיעה, או סתם אירועים מחיי היום יום שוברים מחיצות רבות וסטיגמות שעדיין קיימות בחברה הישראלית. אפילו סרטון ביוטיוב שעשוי ביצירתיות ולא השקעה גדולה יכול להגיע לרייטינג גבוה הרבה יותר מכתבה באתר חדשות באינטרנט".

לדבריו, "בלוג שכתוב טוב ומופץ בצורה נכונה יכול לגעת בלבבות הרבה יותר מטור דעה באחד העיתונים. המטרה שלנו תהיה גם הטמעה של החשיבות והיכולות וגם הקניית כלים מעשיים לביצוע".

המשתתפים בקורס קיבלו גם שיחה של ראש היחידה האסטרטגית במוא"ז שומרון, יוסי דגן שפרש בפניהם את פניה של התקשורת הישראלית בשנים האחרונות.

"צילום טוב, חזק, שמספר את הסיפור כולו, יכול לעצב את התודעה של הציבור הישראלי על המתנחלים", אמר בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון. הועד הבין עד מהרה את משמעותן של מצלמות בידי התושבים, והעברה מהירה ומדויקת לכלי התקשורת, תוך כדי האירוע, של תמונות מעצבות.

"ההדרכה ניתנת כדי שהמצלמים – כולם אזרחים שבחייהם עובדים לפרנסתם – יידעו כיצד להשתמש בצילום פשוט כדי להעביר מסר. זווית הצילום, אור וצל, משמעות הצבעים, ההמון המצולם, והיכולת לתפוס את הרגע המשמעותי – עושים את כל ההבדל", הדגיש קצובר.

אחת ממשתתפות הקורס ותושבת ברקן, ציינה את החשיבות שהיא רואה לקורס זה "אני מרגישה שהקורס הכרחי בימינו. אנחנו חייבים להשתמש בכלים שברשותנו, לתעד אירועים כדי שעם ישראל מצד אחד יראה מה באמת קורה בפינויים, הפגנות וכו' ומצד שני יראה את המרקם האנושי בישובים".

היא הוסיפה כי "זה אמצעי על מנת להלחם נגד הדה לגיטימציה כלפי המתנחלים. כל מי שהשתתף בקורס מאד נהנה מרמה איכותית. הרצאות מעניינות ומחכימות וכלים מקצועיים בצילום.בנוסף לתרגול מעשי יצאנו עם כלים והבנה עמוקה עד כמה אפשר להשיג ולעזור עם מצלמה פשוטה".