המצעד בי-ם. ארכיון
המצעד בי-ם. ארכיוןפלאש 90

בירושלים יתקיים זו השנה העשירית מצעד הגאווה, והפעם יזכה המצעד גם למימון מסוים מהעירייה.

בשעת המצעד תתקיים בכיכר השבת שבבירה עצרת מחאה בה צפויים להשתתף אלפים רבים בני הציבור החרדי והדתי נגד המצעד. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם הרב אלדד שמואלי, ממארגני מפגן המחאה.

בראשית הדברים מתייחס הרב שמואלי בכאב גדול לעובדה שעיריית ירושלים מעבירה מימון כלכלי לאירוע. "אוי לנו שכך עלתה לנו. מה יגידו הגויים שחושבים שאנחנו העם הנבחר? עיריית עיר הקודש מממנת את הדבר הזה". בהמשך הדברים מוסיף הרב שמואלי וקובע כי המימון מהווה פגיעה ומעילה בתפקידה של העירייה העושה שימוש בכספי התושבים למטרות שכאלה.

באשר למחאה עצמה מבהיר הרב שמואלי כי חשיבותה היא בעצם המחאה כלפי שמיים וההודעה הציבורית שאין לנו חלק ונחלה עם המעשה שנעשה באותה שעה במקום אחר בבירה. "אנחנו לא רוצים לא לפגוש אותם ולא לראות אותם", הוא מדגיש ומציין כי כשם שנאמר שהרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מהיין, כך גם כאן, כאשר רואים סטייה בחוצות העיר יש להזיר את עצמנו ולהתרחק אל תוך הקודש.

"הרע היום גדול מאוד. זו מלחמת הישרדות. יש מלחמה רוחנית באמונה. הרע גובר ומי שנחשף אליו זה נדבק בו. כשם שיש חיידקים גשמיים שעוברים מאדם למשנהו, כך גם כאשר נעשים מעשים לא טובים זה מפיץ חיידקים רוחניים, ויצר הרע מדבק אם אדם לא יגדור את עצמו מהרחוב", הוא אומר בהתייחסו לתופעת הדתיים שנכנסו לקהיליית הצועדים בתקופה האחרונה.

באשר לגישה הנכונה אל מול הפריצות שברחוב מזכיר הרב שמואלי את דברי ירמיהו הנביא 'מי יתנני במדבר מלון אורחים', רצון להתנתק מהרחוב אל המדבר ולשכון שם בבידוד על מנת שלא להיות מושפע מהרחוב, אך מכיוון שהדבר בלתי אפשרי ולא מעשי הרי שיש לדאוג, לדבריו, לכך שמוחו של כל אדם יישמר מנותק מהסביבה כמעין תיבת נוח סגורה. "זה מבחן וניסיון אחרון לפני ביאת המשיח", הוא אומר ומזכיר כי המאבק מתנהל אל מול מערכת משומנת וממומנת היטב, בין השאר גם על ידי גורמים מחו"ל ששמו להם למטרה לנתק את עם ישראל מהקב"ה.

"כשם שיש מלחמה בטנקים יש מלחמה רוחנית ובה הם מממנים את המאבק כדי להרוס את עם ישראל. המחבלים הם סכנה, אבל סכנה גדולה פי כמה היא סכנת ההתבוללות וחשיפה לאירועים שכאלה מעודדת את ההתבוללות הזו. בשביל מה הקמנו מדינה? כדי להגן על כמה אריתראים וסודנים? הייתי חייל מצטיין בצבא, אבל על מה הצבא מגן? יש ריקבון", קורא הרב שמואלי.

בהמשך הדברים מתייחס הרב שמואלי לטענה ולפיה נכון שלא לעורר מחאה רבה מדי כדי שלא לתת לאירוע פומבי. הרב שמואלי מכיר את הטענות הללו, אך מזכיר ש"גדולים וצדיקים סבורים שצריך למחות. פנחס במחאתו השיב את חמתו של הקב"ה. הנה לנו יחידי שמחה והסיר את חמת הקב"ה. הרי יכולים היו לומר לו מה ייצא לך מהמחאה הזו, אבל רבש"ע אמר שיש תועלת במחאה הזו".

"רבש"ע לא בחר בנו כי אנחנו רבים. הקב"ה רוצה נאמנות ואיכות", אומר הרב שמואלי ומוסיף: ,אם הם היו מבינים הם לא היו מתגאים. היו חוטאים בחדרי חדרים ומתביישים. ועכשיו כשמביאים את המעשים הללו לארמון המלך, לירושלים, נשתוק? הרי אם נשתוק יהיה גרוע. ניתן להם תחושה שניצחו והקליפה גברה. אחד הצדיקים אמר כבר שהם באים דווקא לירושלים כדי לנצח דווקא שם, כשם שטיטוס עשה את המעשה דווקא על הפרוכת בקודש הקודשים".

עוד מוסיף הרב שמואלי ואומר כי על עם ישראל להכיר ולהוקיר בחשיבותם של המוחים הנוהגים כאותו צופה העומד על המגדל ומתריע מפני הסכנה המתקרבת, סכנה המתחדדת והולכת בעיקר לנוכח האיומים הביטחוניים המרחפים מעל עם ישראל. הרב שמואלי מזכיר את דבריו של הרב כדורי על חשיבות השמירה על ייחודו של עם ישראל וממילא גם על ההגנה הרוחנית שמגוננת עליו.

באשר למיזם מצעד הבהמות שצפוי להתקיים גם כן מול מצעד הגאווה, מזכיר הרב שמואלי את דברי הרב אלישיב זצ"ל ולפיהם יש להגיב בצחוק וביזוי על מעשים אלו, ואכן נכון ללכת ולקיים מצעד בהמות שכזה.