הקראווילות לשכונת האולפנה בבסיס בבית אל
הקראווילות לשכונת האולפנה בבסיס בבית אלצילום: פלאש 90

המערכת המשפטית ממשיכה להקשות על הליך יישום הבטחת הממשלה להכשרת קרקעות בישוב בית אל לבניית עוד למעלה מ-300 יחידות דיור. כך עולה מדבריו ביומן ערוץ 7 של ראש מועצת בית אל, משה רוזנבויים.

כזכור, לפני ימים אחדים חתם אלוף פיקוד המרכז על הצו המאפשר את הפשרת הקרקעות להקמתן של שתי שכונות בישוב, שתי שכונות בהן ייבנה חלק ניכר מהבתים שהובטחו על ידי הממשלה במסגרת ההסדר לפינוי שקט של שכונת האולפנה. עם זאת, מספר רוזנבויים, מערכת המשפט מוסיפה להקשות על המשך המהלך והשלמתו לקראת תחילת עבודה בשטח.

בראשית דבריו מציין ראש המועצה את העמידה של מערכת הביטחון בדיבורה של הממשלה, למרות החששות שהבטחות שניתנו לפני פינוי המבנים בגבעה יישארו על הנייר הרי שמערכת הביטחון מקדמת את המהלך כפי שהנחה הדרג המדיני, ואולם "עדיין המערכת המשפטית מערימה קשיים", אומר רוזנבויים.

באשר לחתימתו בשבוע שעבר של אלוף הפיקוד מספר ראש המועצה כי מדובר ב"שתי חלקות יפות", כהגדרתו, "אחד עשר דונם שעליהם הונחו הקראווילות ועוד עשרה דונמים משטח בסיס מג"ב". עם זאת הוא מציין כי אישורי האלוף עדיין אינן מאפשרים את תחילת העבודות בשטח שכן כעת קיימת מהמורת הבירוקרטיה הישראלית שמצריכה טיפול בכעשרים סעיפים שונים. "בכך אנחנו עוסקים כעת", הוא אומר ומוסיף תקווה שהחלטת הדרג המדיני תוביל להאצת ההליכים.

עם זאת מוסיף רוזנבויים ומציין כי שטחים נוספים אמורים לעבור לידי מועצת בית אל במגמה להשלים את יישום הפרויקט עליו החליטה הממשלה, אך כאמור המערכת המשפטית מתמהמהת מלאפשר זאת, "אולי תופתע לגלות, אבל שום דבר לא זז ללא חתימת היועץ המשפטי לממשלה, גם אם יש הוראה של ראש הממשלה", אומר רוזנבויים המסכים לקביעה ולפיה לעיתים ראש הממשלה בפועל הוא עו"ד ויינשטיין, אולם הוא מוסיף ל"כהונה" הזו גם את המשנה ליועץ המשפטי עו"ד מייק בלאס. בהמשך הדברים מזכיר רוזנבויים כי בקרוב תסתיים תקופת כהונתו, וכעת נותר לקוות שמחליפו יהיה אדם שעמדותיו יאפשרו את קידום מהלכי הממשלה ביהודה ושומרון.

רוזנבויים מוסיף ומזכיר בדבריו כי לתוספת משמעותית כל כך של משפחות לישוב בית אל תהיינה נגזרות נוספות ברמת מערכת החינוך, התברואה וכו' וכל אלה יילקחו בחשבון בתכנון השכונות החדשות על החלקות הנמצאות בשלבי אישור שונים.