מוות לערבים תג מחיר
מוות לערבים תג מחירצילום: פלאש 90

הנער שנעצר אתמול (ראשון) בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר ג'בע הסמוך ליישוב אדם שבבנימין, שוחרר לאחר יממה, כך מדווחת עמותת חננו.

הנער נעצר באמצע חופשה משפחתית בצפון, משם נלקח דרומה - לבית המעצר "מגרש הרוסים" בירושלים.

המעצר אירע כאמור אתמול, בשעות הצהריים המוקדמות כאשר נסעה משפחת מ' מירושלים לכיוון חוף כינר שעל שפת הכינרת כחלק מחופשה משפחתית עם בני המשפחה המורחבת. בכניסה לחוף כינר, הורה לנהג, רכב אזרחי שנסע בעקבותיהם, לעצור.

אב המשפחה, שנהג ברכב, עצר בצד ויושבי הרכב האזרחי נגשו אליו והציגו תעודות שוטר. לאחר שלבקשתם הציג להם האב רשיון נהיגה ורשיון רכב, פנו השוטרים הסמויים לבנו, ר' ושאלו אותו לשמו.

משענה להם הודיעו לו כי הוא עצור ועליו להתלוות אליהם. אמו של ר' שאלה באשמת מה בנה נעצר והשוטרים הציגו צו מסויים בו רשום של ר' ואמרו כי מדובר במעורבות בהצתת מסגד. משפת הכנרת נלקח לחקירה ומעצר במגרש הרוסים בירושלים.

נציין, כי בהודעה שפרסמה משטרת מחוז ש"י בעקבות המעצר נאמר, כי הנער שנעצר חשוד במעורבות בהצתת המסגד בכפר ג'בע לפני כחודשיים. המסגד הוצת ככל הנראה במחאה על פינוי שכונת האולפנה ובמקום נמצאו כתובות "אולפנא מלחמה" ו"תג מחיר".

כאמור, היום החליטה המשטרה כי העצור ישוחרר בתום החקירה ללא דרישה להגבלות כלשהן.

עורך דינו של הנער מטעם עמותת חננו, עו"ד נפתלי ורצברגר, מסר בתגובה כי, "ישנה יד קלה בנוגע למעצרים ועיכובים ופחות מדי נתינת דעת לזכותו של קטין, ללא כל עבר פלילי, לחירות. גם אם השחרור מאוחר, טוב עשתה המשטרה ששחררה אותו בטרם התגלה קלונה בביהמ"ש".

בעמותת חננו שטפלו בעצור מוחים על התנהלות המשטרה, "מוטב יהיה אם המשטרה תואיל להזמין לחקירה מסודרת את החשודים בעיניה. התנהלות המשטרה בכל הקשור לחקירות על הצתות לאומניות כביכול, חריגה מיותרת ופוגענית כלפי העצורים, משל היו אלה אובייקטים ולא בני אדם".