יהודה ושומרון
יהודה ושומרוןצילום: פלאש 90

כל תושב ביהודה ושומרון מכיר את הסיטואציה הבאה: הזמנת מזגן חדש, או ריהוט לסלון, או שירות אינטרנט. לפעמים זה קורה במהלך הקנייה, לפעמים כשמתעוררת בעיה מתקשר הצרכן לחברה ושומע את המשפט הבא: "איפה זה? אה בשומרון, לא אנחנו לא מגיעים לשם".

בעקבות מספר מקרים שהגיעו לוועד ומתוך היכרות רבת השנים עם התופעה הקימו בוועד מתיישבי שומרון מוקד שפונה לציבור ומבקש ממנו לתאר ולפרט את פרטי המקרה. בוועד אומרים כי הפונה יקבל ייעוץ משפטי, ועזרה בלחץ על החברות על מנת להבטיח כי תושבי יו"ש לא יופלו בגלל מקום מגוריהם. בוועד מפנים את תושבי יו"ש לשטוח את טענותיהם כלפי חברות שהפלו אותם למייל office@vshomron.co.il  ולתאר את המקרה ולצרף את המסמכים הרלוונטיים.

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר אמר: "בעלי העסקים מפחדים אבל זו שטות גמורה. בשומרון גרים 360,000 אנשים נשים וטף. הם לא משוגעים ולא אוהבים סכנות כמו כל אחד אחר.  מאבק בסוגיה הזו רק מבהיר את הנורמאליות של החיים שלנו כאן והגיע הזמן לשים קץ לעוול המתמשך הזה".

דורון ניר צבי אמר "אם מראש הייתה התניה שמפלה את תושבי השומרון אז ניחא, ובמקרה כזה צריך פשוט לפרסם את הדבר ולהביא לחרם צרכנים על המקום. אך כאשר לא הייתה התניה מפורשת (לא בכתב ולא בע"פ) אזי יש כאן הפרת הסכם מצד המוכר/הספק, ויש עילת תביעה כנגדו. נסייע לתושבים ככל הניתן".