פול ראיין ומיט רומני
פול ראיין ומיט רומנירויטרס

מדד השלום של המכון הישראלי לדמוקרטיה קובע חד משמעית: הישראלים מעדיפים את מיט רומני על פני ברק אובמה ואינם סומכים על הבטחתו של שר ההגנה האמריקאי פאנטה כי ארה"ב תדאג לכך שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

על פי מדד חודש יולי 40% מהישראלים חושבים כי המועמד הרפובליקני מיט רומני ידאג טוב יותר לאינטרסים של ישראל לעומת 19% בלבד שסוברים כי אובמה הוא שידאג לאינטרסים של ישראל. 70% מהישראלי סוברים כי לא ניתן לסמוך על ארה"ב שתמנע מאיראן להפוך לגרעינית.

יחד עם זאת מרבית הישראלים (61%) סוברים כי ישראל לא מסוגלת לתקוף לבדה את איראן ועליה לתקוף רק בשיתוף פעולה עם האמריקאים. 57% מהישראלים מאמינים כי הצהרותיהם של ראש הממשלה ושל שר הביטחון נועדו ליצור לחץ על ארה"ב כדי שיבצעו את התקיפה בעצמם או בשיתוף פעולה של ישראל. לכן ניתן להבין שרוב הישראלים (56%) מאמינים כי הסיכוי לתקיפה ישראלית ללא ארה"ב נמוך.

בנוסף לכך, 56% סבורים שהמאמצים המוצהרים של מדינות המערב לבלום את יכולתה של איראן להגיע לנשק גרעיני אינם רציניים ואינם כנים.

לאור הנתונים הללו, המסקנה של רוב הציבור (60%) היא שישראל צריכה להשלים עם כך שכנראה אי-אפשר יהיה למנוע מאיראן מלהצטייד בנשק גרעיני ובמקביל לפתח לעצמה אסטרטגיה ביטחונית חדשה, בהתבסס על ההנחה שהיא אינה המעצמה הגרעינית היחידה באזור.