אנשי מגרון בהפגנה היום
אנשי מגרון בהפגנה היוםיחצ

תושבי היישוב מגרון הפגינו היום (שישי) מול משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתגובה לפרסום משרד המשפטים כי "עמדת המדינה" היא לפנות את מגרון. התשובים קראו לראש הממשלה, "הפרקליטות מרמה אותך".

תושבי מגרון הסבירו בהפגנה, כי לפני כחודש החליטה הממשלה (ועדת השרים להתיישבות) כי היא תומכת בהשארת התושבים במגרון בשטחים שנרכשו כחוק מידי בעלי הקרקע הערבים. אולם, המשנה ליועמ"ש, עו"ד מייק בלאס, שמתנגד לעמדת השרים, ביקש דיון נוסף בועדת השרים להתיישבות. למרות דבריו בדיון הנוסף - לא הוחלט על כל שינוי בעמדה הראשונה, כלומר, ההחלטה הראשונה היא ההחלטה התקפה והיא גם אמורה להיות עמדתה היחידה והאמיתית של  המדינה  .

למרות זאת, הוציא השבוע, עו"ד בלאס הודעה רשמית של משרד המשפטים ובה הודיע כי לאור הדיון השני בועדת השרים להתיישבות ולאור הסכמת ראש הממשלה ושר הבטחון, המהווים רק 2 חברים מתוך 11 חברים בוועדה, עמדת המדינה בבג"ץ היא כי אין התכנות להשאיר את תושבי מגרון בישוב, "הודעה זו מסלפת את האמת מאחר וההחלטה שבתוקף היא זו שקיבלה הממשלה לפיה יש לתמוך בהסדרת המשך מגוריהם של תושבי מגרון בחלקות שנרכשו", הסבירו במגרון.

דובר היישוב איתי חמו הדגיש כי ראש הממשלה רומה על ידי הפרקליטות, אך במקום להחזיר את השד לבקבוק הוא נותן את ידו למהלך הרמיה של המשנה ליועמ"ש, עו"ד מייק בלאס, "אנו קוראים לנתניהו לבטל את עמדתה הלא חוקית והלא דמוקרטית של  הפרקליטות לבג"ץ, לכנס את ועדת השרים להתיישבות, ולאמץ שוב את ההחלטה הראשונה שתאפשר ליהודים, בעלי קרקע במגרון, להתיישב במקום, בדיוק כפי שמאפשרים לכל בעל קרקע במדינה לגור עליה".