לא לנטוש מחלקות. ליצמן
לא לנטוש מחלקות. ליצמןפלאש 90

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, סירב לפרסם אזהרה מפני מנהג ה"מציצה" ברית מילה הנהוגה בקהילות ישראל - כך דיווח הבוקר (ה') 'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח, איגודי הרופאים העוסקים ברפואת ילדים פנו להנהלת משרד הבריאות בבקשה לפרסם הנחיות בסוגיה הרגישה תוך הכרזה פומבית על איסור ה"מציצה בפה" ובגין החשש מהידבקות תינוקות במחלת ההרפס.

אולם כאמור, על פי הדיווח, סגן השר ליצמן מנע זאת והבהיר כי לא יחול כל שינוי בעמדת משרד הבריאות ובכל הנוגע להנחיותיו בנושא.

על פי הדיווח, הרופאים לא מתכוונים להרים ידיים ובכוונתם ליזום חלוקה של נייר עמדה בקרב היולדות בבתי החולים שם תוסבר חשיבותה של המילה המגנה מפני מחלות שונות אך במקביל יומלץ שלא לבצע את מנהג ה'מציצה בפה'.

יש לציין כי למרות שמרבית המוהלים מלים על פי הנוהג המסור מדור לדור, הרבנות הראשית מתירה לקיים את הנוהג באמצעות שפופרת זכוכית.

"זו שערוריה שמשרד הבריאות לא מוכן לפרסם את ההנחיות הנדרשות, או לפחות להסביר לציבור את הסכנות הטמונות במציצת הדם. ההורים חייבים להיות מודעים לכל הסכנות", אמר הרופאים.

משרד הבריאות מסר בתגובה כי "במסגרת משרד הדתות פועלת הועדה לפיקוח על המוהלים, בה משתתף רופא נציג משרד הבריאות אשר בודקת כל תלונה בנושא. הוועדה הדגישה בפני המוהלים כי בהנחיות הניתנות להורים לפני הברית יש להודיע כי נהוג לעשות מציצה בפה, אך אם הם מתנגדים לכך ניתן לעשות זאת בשפופרת".