ליאור פרחי הי"ד
ליאור פרחי הי"דבאדיבות המשפחה

ליאור פרחי, שנהרג אתמול בפיגוע הדריסה יובא בצהריים (ב) למנוחות בהלוויה צבאית בבית העלמין בסגולה.

פרחי הותיר אחריו אישה בהריון, נעמי, ושלושה ילדים.

חיימון בלומנפלד, מנכ"ל היישוב שערי תקווה, סיפר כי פרחי היה אחד מוותיקי היישוב המונה 1,500 משפחות: "הוא היה משכמו ומעלה בכל מה שקשור לנושא הביטחון. מקצוען אמיתי, מסור, עם כושר גופני ויכולות מבצעיות גבוהות מאוד. הוא ראה בתפקיד הזה שליחות ולא עוד מקום עבודה, ופעל הרבה יותר ממה שרבש"צ רגיל פועל בתפקיד הזה".

ישראל היום דיווח כי אל  פרחי התלווה אתמול קצין צבאי ובהמשך ביקש ליאור מחברו, דביר כרמון, שיבוא ברכבו ויסייע בתיעוד השב"חים. "ליאור לקח את העבודה שלו ברצינות, קראנו לו מר ביטחון", סיפר אתמול כרמון והוסיף: "הוא רצה להעלות את המודעות לבעיה הזו".

כרמון, שנענה לבקשתו של פרחי, הגיע ברכבו והעמיד אותו בצד הכביש. כדי שהפלשתינים לא יחשדו, הם פתחו את מכסה המנוע והעמידו פנים שהרכב שלהם נתקע. "התחלתי לצלם את התצפיתנים שמסמנים לפלשתינים מתי אפשר לעבור, את האנשים שמחכים ואז רצים לעבר הגדר ונכנסים לרכב ישראלי שחיכה להם בסמוך. ליאור אמר לי להתקדם ברכב ויצא כדי לסגור את מכסה המנוע. פתאום ראינו חייל וחיילת שרצים לכיוון הפלשתינים ואת הרכב נוסע לכיוון החיילים. ליאור הספיק לצעוק לי 'החיילים' והחל לרוץ ולהסתער לעבר הרכב.

הוא שלף את אקדחו ונעמד על הכביש, מסמן לרכב לעצור. הוא חשב שהרכב הולך לדרוס את החיילים. ראיתי שהנהג קולט אותו, סוטה מהנתיב שבו נסע לכיוון החיילים, מסתובב ומתחיל לנסוע לכיוון של ליאור. זה היה עניין של שניות. ליאור כיוון את האקדח שלו, והרכב במקום לעצור האיץ לכיוון של ליאור ודרס אותו".

פרחי נפצע אנושות ופרמדיק של מד"א, תושב שערי תקווה שהגיע במהירות למקום, ביצע בו החייאה ממושכת. רכז הביטחון הועבר כשהוא פצוע אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו. "הוא היה במצב קשה. הוא פשוט מת לי בידיים", סיפר החבר הקרוב כרמון, שליווה את חברו עד הרגע האחרון.