פיליפ גלר ז"ל
פיליפ גלר ז"להמשפחה
בית המשפט העליון החליט הבוקר (ב') להמיר שנה נוספת מעונשו של הקטין שהורשע בהריגת הנער פיליפ גלר לשהייה במעון שיקומי סגור. לאחר מכן יבצע הקטין שש שנות מאסר.

"ניתן להבין ללבה של משפחת הקורבן, שלא ישוב עוד למרבה היגון, בראותה את מי שגרם למותו ובהבינה כי כתום שנות המאסר שהושתו עליו ייצא לחיים בעודם לפניו", כתבו השופטים. "האיזון, שמחד גיסא מציע שהות במעון נעול לשנה כדי לקדם את השיקום, אך מאידך גיסא אינו מאשר זאת מעבר לכך ומורה כי לאחר מכן יעבור המערער לבית האסורים, נראה ראוי בנסיבות המקרה".

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בעבר על הדוקר שהיה בשעת המעשה בין חמש עשרה וחצי, שמונה שנות מאסר. המדינה ערערה וביקשה להחמיר משמעותית בעונש ולהעמידו על שתיים עשרה שנות מאסר. מנגד ביקש הצעיר לאפשר לו לשאת את העונש במעון נעול עד לגיל עשרים, ורק אחר כך לעבור לכלא של ממש.



אלא שבית המשפט העליון החליט כאמור הבוקר לדחות את בקשת המדינה להחמיר בעונש, מנגד מקבלים השופטים חלקית את ערעורו של הצעיר. הוא קובע כי התקופה שבה היה עד כה במעון נעול - כאחד עשר חודשים - התקופה הזו תנוכה לו משנות המאסר שנגזרו עליו, ונוסף על כך הוא ישהה שנה נוספת במעון נעול - עד היותו בן שבע עשרה וחצי, ואחר כך יעבור לכלא אופק לנערים להשלמת העונש.



אמו של גלר, מרינה, זעמה על ההחלטה ואמרה "זה בושה לכל המערכת. רוצח יצא בעוד חמש שנים אולי, הוא יעבור מולי ויחייך אלי, כאילו לא קרה כלום. אבל איפה הילד שלי, שהשנה צריך היה לסיים י"ב? הוא לא ילמד ולא יסיים בית ספר כי הוא פשוט נרצח באכזריות בצורה מפלצתית לגמרי".