ניצן אלון
ניצן אלוןערוץ 7

אירוע הרמת כוסית של פיקוד מרכז וראשי ההתיישבות התקיים אתמול בשעות הצהריים (א') בכפר עציון שבגוש עציון.



האירוע החל בהופעה של להקת פיקוד מרכז שעלו לשיר שירים ברוח ימי אלול. רב פיקוד מרכז, סגן אלוף הרב ישי איתן, דיבר על חשיבות מצוות תקיעת שופר היוצרת חשבון נפש עמוק אצל כל אחד מאיתנו, וסיכם בברכת שנה טובה.

אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, אמר לנוכחים "סיומה של השנה מזמין מבט מסביב - במשך שנתיים עברנו טלטלה אזורית סביב מהפכות של מדינות ערב המייצרות מצב חדש במפה הגאו אסטרטגית ומצב מבצעי חדש של מדינת ישראל. אנו חותמים שנה של יציבות ביטחונית בה גזרת האחריות של פיקוד מרכז המשיכה להיות משנית. אנו מבקשים שנה בה השקט הביטחוני יסייע להתיישבות להמשיך בפריחה ותנופת עשייה".

אלון הוסיף "בשבועות האחרונים אנו מזהים אולי תחילתו של שינוי, תחילתה של מעין אינתיפאדה באביב ערבי לרשות הפלסטינית ביהודה ושמרון שעשוי גם לאתגר אותנו. הסתכלות לשנה החדשה מחייב את הפיקוד ליישם שתי עקרונות חשובים: שימור היציבות ומניעת הסלמה במרחב יחד עם  מכונות גבוהה להסלמה העלולה להתרחש בזירת פיקוד מרכז או בזירה אחרת".

לדבריו, "עלינו להכין את עצמנו כמפקדים ואת גיסותינו להאמין בכל דרך אפשרית ברמת הקושי הגדולה ביותר לחזור ולבדוק את מחסני החירום, לשפר תוכניות מבצעיות. עלינו לנהוג כשומרי היער כאשר היער דליק מאוד וגפרורים מפוזרים במספר רב של מקומות. אני מאחל לכולנו שנה טובה מראשית השנה ועד אחריתה. שנה של שלום בינינו שנה של יצירה ושגשוג ביישוב ובכוח המגן שלו".

דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון, בירך בשם ראשי ההתיישבות את המשתתפים וקרא לשנה טובה ללא אלימות: "גוש עציון הינו לב האומה העברית, במה להתרחשויות רבות וחשובות בדברי ימי עמנו, מאורעות שטבעו חותם על העם היהודי לדורותיו. אנו דור הבנים שזכינו לשמור על המקום הזה מכל משמר, ונמשיך כל עוד נוכל בפעולת ההתיישבות בדרך האבות. נחזור ונדגיש, נחנך את ילדנו לנחישות להתנדבות ולמסירות נפש, אך לא לאלימות. חג שמח לחיילי צה"ל ולכל עם ישראל. יהי רצון שהשנה הבאה עלינו לטובה, תהא שנה של אחדות אהבה ואחווה בין כל חלקי האומה".