הסכם אחדות עם נפתלי בנט

פרסום ראשון. בשדה התעופה בן גוריון נחתם הלילה (שלישי) הסכם לרשימה מאוחדת בין האיחוד הלאומי למועמד ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

בהסכם נאמר כי אם יבחר בנט יפעלו שני הצדדים לרשימה משותפת, לאומית, דתית ומסורתית רחבה. מצע הרשימה יכלול דגש על החינוך, הזהות היהודית, הרווחה החברתית, מפעל ההתיישבות והמאבק המדיני על ארץ ישראל.

הרשימה תורכב מחברי שתי המפלגות, והמקומות ברשימה יקבעו על פי שיטת "ריץ' רץ'. כמו כן נקבע כי יו"ר הרשימה בכנסת יהיה השר השני בבחירת התיקים. בנוסף הוחלט כי יוקם מטה בחירות משותף שיפעל בשתוף פעולה "מלא ופורה" בין הצדדים לטובת הצלחת הרשימה המשותפת.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ אמר הלילה "האיחוד הלאומי והמנהיגות הבאה של הבית היהודי חותמות ביחד על אחדות, הסכם האחדות הועבר לשלושת המתמודדים על ראשות הבית היהודי בחודשים האחרונים אך בנט היחידי מבין השלושה שהסכים לחתום עליו ועל כך אנו שמחים ומקווים לרוץ יחדיו בבחירות הבאות. הסכם זה יביא לכך כי התנועה הציונית הדתית הלאומית, חילונים ודתיים יהוו את עמוד השדרה בממשלה הבאה".

נפתלי בנט המתמודד לראשות הבית היהודי אמר "לפני דקות אחדות חתמנו הסכם אחדות היסטורי של הציונות הדתית בינינו לבין מפלגת האיחוד הלאומי. לאחר ימים ארוכים של משא ומתן, חתמנו כצל'ה ואני על מסמך האיחוד ועשינו היסטוריה ועכשיו עם חתימת האיחוד מבפנים הגיע הזמן לפנות החוצה לציבור היהודי-ציוני בישראל. המחנה הלאומי על המפה”.

גורמים שונים מסרו לערוץ 7 כי מפלגת האיחוד הלאומי פנתה לאחרונה לשני המתמודדים הנוספים אך לא זכתה למענה רציני. "בנט היחיד שהרים את הכפפה והבין את חשיבות האחדות", נאמר. עוד נודע כי הרב שמואל אליהו והרב הראשי לשעבר בצה"ל, תת-אלוף במיל' אביחי רונצקי, תיווכו במגעים בין הצדדים.

בעקבות החתימה על איחוד בין המפלגות אמר המועמד לרשימה לכנסת של 'הבית היהודי', יוני שטבון, כי "הכרזה רשמית על מהלך של אחדות ע"י אלו המעונינים להימצא בראש ההנהגה הפוליטית, הוא מהלך אמיץ המבטא את רצון הציבור".