למרות הכול ביריחו. זוארץ
למרות הכול ביריחו. זוארץפלאש 90

ביריחו מתקיים היום כנס מיוחד שעיקרו עיסוק בסוגיות איכות סביבה. הכנס מתקיים לציון עשור להסכמות ולשיתופי פעולה בנושאי מים בין ישראל והרש"פ.

באירוע משתתפים ראש ממשלת הרש"פ סלאם פיאד ובכירים נוספים מהרש"פ ואורחים מארצות האיחוד האירופי. לשלל האורחים מצטרפת גם חברת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חברת הכנסת אורית זוארץ מקדימה.

מלשכתה של זוארץ נמסר עוד טרם הכנס כי גורמים בממשלה ניסו למנוע ממנה את ההשתתפות באירוע, אך למרות ניסיונות אלה העדיפה להתעלם ולא לבטל את השתתפותה באירוע.

"צר לי שגורמים  בממשל בחרו להעדר מן הכנס ואף ניסו לסכל את השתתפותי בו, אני רואה בכנס הזדמנות חשובה לבחון  עם שכנינו סוגיות  אסטרטגיות הנוגעות לחיי האזרחים בשני הצדדים, ולא רק מנקודת מבט צבאית/ביטחונית אלא דרך שיתופי פעולה בנושאי מים ברמה האזורית באופן שיאפשר לשני הצדדים להתקיים אלה לצד אלה בצורה הוגנת ואחראית", אומרת זוארץ.

זוארץ מוסיפה ומציינת את החשיבות אותה היא רואה להשתתפותה בכנס: "דווקא על רקע הקיפאון המדיני חשוב להדגיש את הנושאים בהם קיים תאום ושיתוף פעולה  בינינו לבין שכנינו".

מלשכתה של זוארץ נמסר כי את ההזמנה לאירוע קיבלה מתוקף היותה מייצגת את הכנסת באופן קבוע בפורום הבינפרלמנטרי של ה'יורומד', מדינות הים התיכון, בנושא המים והאנרגיה. "לאור ניסיונה  בנושא וביחסי  ישראל עם שכנותיה, הוזמנה לכנס על-ידי ארגון 'ידידי כדור-הארץ במזה"ת' ותהיה הנציגה היחידה בדרג הכנסת והממשל הישראלי", נמסר מלשכת זוארץ.