אהוד ברק
אהוד ברקאריאל חרמוני, משרד הביטחון

עצרת הגבורה השנתית למורשת לוחמי השריון לדורותיהם, התקיימה היום (חמישי) באתר "יד לשריון" בלטרון.

העצרת התקיימה במעמד שר הביטחון - אהוד ברק, הרמטכ"ל - רב-אלוף בני גנץ, מפקד זרוע היבשה - אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, קצין שריון ראשי - תת-אלוף עפר צפריר, יושב-ראש עמותת "יד לשריון" - אלוף (מיל') חיים ארז, מפקדי החיל בעבר ובהווה, קציני חיל השריון וחייליו והמשפחות השכולות.

עד היום ידע חיל השריון 4,969 חללים וזאת במשך 64 שנים של פעילות אינטנסיבית בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה.

חיל השריון לקח חלק פעיל במלחמות ישראל, מקרב "אום כתף" במלחמת ששת הימים, דרך קרב ה-14 באוקטובר במלחמת יום הכיפורים והקרב על כפר סיל במלחמת שלום הגליל ועד למבצע "עופרת יצוקה". חיל השריון הינו שותף לפעולות הביטחון השוטף לאורך גבולות הארץ בכל עת.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר, "מסביבנו גועש ים של עוינות אך מדינת ישראל חזקה מאוד, נחושה להגן על עצמה מול כל אתגר ומול כל איום. מחובתנו העליונה לפעול ללא לאות כדי לכונן בה חברת מופת שתהיה ראויה לקורבנם וחלומם של הבנים".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר במהלך הטקס, "כל אחד מרעינו הנופלים, היה חלק ייחודי בדמותו של החיל. בלכתם, השאירו חלל ביחידותיהם ובלב כולנו. אך המכונה ממשיכה לנסוע, ממשיכה להתקדם. במדינה כמו שלנו אי אפשר אחרת, חייבים להמשיך ולעמוד על המשמר. איננו צמאים למלחמה אך אנו למודי קרבות, חזקים ונחושים להגן על ארצנו ולהילחם עבור עתיד טוב יותר ובטוח יותר למדינת ישראל".

קצין שריון ראשי, תת-אלוף עפר צפריר, אמר כי "האויבים שלנו מצפון ומדרום יוצרים לנו אתגרים רבים ומגוונים המחייבים את חיל השריון להמשיך ולהוות את חוד החנית, לשמור על רלוונטיות ולדבוק בערכים שמלווים אותנו כבר שנים ושזורים כחוט השני בסיפורי הגבורה הגדולים של מלחמות ישראל – נחישות הלוחמים, מקצועיות ורעות".