גבעת היקב לתושבי מגרון
גבעת היקב לתושבי מגרוןצילום: פלאש 90

סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין אל"מ במיל מוטי יוגב מקווה שעד לכניסת החג, בית הכנסת של מפוני מגרון יעמוד על תילו.

בראיון לערוץ 7 הוא מספר כי "בצער רב ובכאב לב עמדנו מול הנחרצות של גורמים משפטיים של משרד הביטחון שפירקו את בית הכנסת והמקווה במגרון עילית. העמדנו בשבוע שעבר בסיוע משרד הביטחון אוהל לטובת התפילה ואנחנו מקווים שהמבנה עצמו יהיה מוכן עד כניסת החג".

יוגב מציין שמבנה בית הכנסת החדש של תושבי מגרון הוא משרידי גוש קטיף, "בית הכנסת עדיין לא מוכן, זה מבנה ישן משרידי גוש קטיף, שיפצנו אותו מהמסד והטפחות, כדי שהוא יהיה ראוי לתפילה".

לדבריו, היום ניתן לומר בוודאות שהכרזה כי אתר גבעת היקב מוכן לקליטת המפונים לא הייתה נכונה, "תמונת המצב היא, שעוד מעט, שבועיים מהפינוי ולא כל הדירות מוכנות ובוודאי שמבני הציבור אינם מוכנים. אנחנו מקווים שעד ראש השנה כארבעים ושתיים משפחות מתוך ארבעים ושמונה יהיו בבתיהם. שמונה בתים לא היו במצב שפיר ואנחנו עושים מאמצים שבכולם יהיו ארונות מטבח ומקלחות שראויות למגורים".

סגן ראש המועצה סיפר על התחושות הקשות לנוכח הרס בית הכנסת והמקווה במגרון, "זו תחושה כואבת מחד, אך מאתגרת מאידך, שעוד נחזור למגרון עילית. אנחנו צריכים לתפוס עמדות משפיעות בממשלה בעם ובמדינה, כדי שאת ההחלטות לא יקבלו שמאלנים בפרקליטות ובמשרד הביטחון תחת איצטלה משפטית, ושבמקומם יבואו אנשים ציוניים שיקדמו את ריבונותינו בכל ארץ ישראל".