בית השלום. ארכיון
בית השלום. ארכיוןפלאש 90

 

משה זר, שבית השלום בחברון רשום על שם חברת טל שבבעלותו משוכנע שבית השלום יאוכלס בקרוב.

בראיון לערוץ 7 אומר זר כי "קיבלנו מתנת חג לראש השנה. זה בית ענק, מהגדולים שיש בחברון, שיחלקו את הבית למשפחות שעומדות בתור לבוא ולהתיישב בחברון , כולם יוכלו להיכנס לבית הזה".

זר מסביר על הקשר שלו לבית השלום, "נכסי דלא ניידי ביו"ש חייבים להירשם בטאבו על שם ישות ירדנית. כלומר כל בן אדם שיש לו תעודת זהות ירדנית, או אדם שיש לו חברה ירדנית יכול לקנות קרקעות ביו"ש". 

"לפני שלושים שנה פתחתי כמה חברות ירדניות ביניהן חברת טל והן רשומות אצל רשם החברות הירדני ברמאללה. בית השלום רשום על שם חברת טל שאני הבעלים והמנהל שלה".

לדבריו, הערבי שמכר את הבית לא ידע שהוא מצולם בוידיאו, "המוכר צולם ללא ידיעתו בוידיאו, רואים אותו מקבל את הכסף, סופר את הכסף והכול מרצונו החופשי. עכשיו הוא בא וטען שהוא ביטל את העסקה והחזיר את הכסף. השופט שאל אותו האם יש לו קבלה שהוא החזיר את הכסף, התשובה שלו הייתה, שהוא מאמין ליהודים בלי קבלה. השופט שעיניו בראשו לא האמין לזה וקבע שהבית יוחזר לרשותינו, תוך שלושים יום".

זר משוכנע ששר הביטחון יחתום על הצו החדש, "על העסקה צריך להיות חתום שר הביטחון, הוא יהיה חייב לחתום על ההחלטה. אין לו ברירה הוא לא יוכל להתעלם מבית משפט מחוזי".