הפייסבוק חשף.
הפייסבוק חשף.פלאש 90

נערה בת 16 מהולנד תיכננה מסיבת יום הולדת שקטה עם כמה חברות בביתה, הנמצא בעיירה קטנה ושקטה בהולנד.

את הזמנה לאירוע היא שלחה לפני כשבועיים דרך הפייסבוק, אלא שהיא שכחה לסמן שההזמנה היא פרטית, וההזמנה הגיעה ל-240,000 אנשים!כך מדווח העיתון הבריטי "טלגרף".

על פי הדיווח, מתוך אותם 240,000 אנשים שקיבלו את ההזמנה, 30,000 אישרו מיידית שהם מתכוונים להגיע לאירוע. ובסיכומו של דבר הגיעו כ-5,000 אנשים לאירוע, שאותו אבטחה המשטרה בשל הבלגאן שנוצר.

טעות נוספת שנעשתה בנוגע להזמנה החביבה היא שקמפיין לא מאושר קידם את ההזמנה למסיבת יום ההולדת של הנערה. כתוצאה מכך עשרות אלפי אנשים צפו בהזמנה דרך אתרי אינטרנט שונים ודרך הטוויטר.

במהלך השבועיים של פרסום המסיבה היא קיבלה את השם "פרויקט X", על שם סרט שיצא לאקרנים השנה על מסיבה של שלוש תיכוניסטיות שיוצאת מכלל שליטה. חלק מהקמפיין שפרסם את המסיבה השתמש בתמונות מתוך הסרט, והעלה את ההזמנה עם התמונות לאתר YouTube.

בשלב מסוים, כאשר הנערה הבחינה שהעניין יצא משליטה, היא התלוננה באינטרנט שחולצות עם תמונתה יוצרו ונמכרו. אביה הציע לה להסיר את ההזמנה המקורית מאתר הפייסבוק, ולהודיע על ביטול המסיבה, אך כבר היה מאוחר מידי.

כמה שעות לפני האירוע המתוכנן צולמה הנערה נוסעת מביתה במכונית של אימה לאתר בטוח. בשעות הערב, כאשר הבינו המתאספים שלא תתקיים מסיבה, החלה אלימות במקום שנעצרה רק לאחר התערבות מאסיבית של המשטרה.