טלפון
טלפוןצילום: פלאש 90

האם מותר להתקשר בעיצומו של יום הכיפורים לקרוב משפחה של אדם הנמצא במצוקה ולהזעיקו אליו? מייסד 'יד שרה', אורי לופוליאנסקי, הביא השבוע פסיקה מעניינת אותה קיבל מהרב אלישיב זצ"ל וממנה משתמע כי כך צריך לנהוג.

"שאלנו את הרב אלישיב זצ"ל מה לעשות כאשר יש קריאה במוקד המצוקה בשבת, בחג, ואפילו ביום הכיפורים, והאדם שקרא נמצא במצב חולי מסוכן ומבקש – או ביקש קודם כשנרשם לשירות – להודיע לקרוב כמו בנו ובתו", סיפר לופוליאנסקי.

"הרב זצ"ל השיב כי יש להודיע לקרוב, מפני שעל ידי זה שהקרוב יגיע, יירגע החולה ולא תיטרף דעתו. בנוסף, על ידי כך הקרוב יכול להשגיח שיקבל טיפול טוב ולהודיע את בעיותיו הספציפיות ואת התרופות שהוא נוטל. כמובן, במוקד נמצא נוכרי המקבל את הקריאה ומודיע".

את הדברים אמר במהלך הצגת השיפורים הטכנולוגיים אשר בוצעו במוקד המצוקה החדיש של 'יד שרה', הפועל על פי כל דקדוקי ההלכה ועל פי הנחיותיו של הרב אלישיב שבזמנו אף ביקר במרכז המוקד עם הקמתו.

מוקד המצוקה הייחודי מספק תמיכה לקשישים, חולים ובודדים – 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, ללא תשלום.

לופוליאנסקי, שחשף את מוקד המצוקה החדש, סיפר כי את מוקד המצוקה, הממוקם במרכז העולמי של 'יד שרה' בירושלים, מאיישים אנשי מקצוע המהווים אוזן קשבת לכל נזקק. על המסך שלפניהם, מופיע התיק הרפואי של המנוי, ועל-פי הצורך, הם יסייעו בארגון הגוף לו הוא זקוק ברגע האמת – החל מרופא, אמבולנס ומשטרה – ועד אוזן אנושית קשבת.