הכור בדימונה
הכור בדימונהפלאש 90

בטקס חגיגי עם מספר מוזמנים מצומצם במיוחד ייחנך היום בית כנסת חדש בכור הגרעיני בדימונה ואליו יוכנס גם ספר תורה, הראשון במתקן. כך דווח ב"ישראל היום".

לדברי גורם המעורב באירוע, עד היום לא היו במקום לא בית כנסת ולא ספר תורה, ותפילות נערכו במקלטים השונים. תחילתה של היוזמה המיוחדת היא לפני שנה, אז פנה הרב דוד אבוחצירא לאנשיו של המיליונר היהודי אירה רעננערט, ואמר שיש צורך דחוף לבנות בית כנסת ולהביא ספר תורה לכור הגרעיני.

"הרב טען שבית כנסת בכור יהיה שילוב אדיר של קדושה עם כוח, וזה חשוב מאוד", מספר גורם המעורב בתרומה הייחודית, "הרב ביקש שנכין זאת כמה שיותר מהר ובניית בית הכנסת הסתיימה רק לאחרונה. מדובר בבניין חדש, מפואר מאוד, שנמצא בכור ויש בו כ-300 מקומות.

לדבריו, "בכור נמצאים 365 יום בשנה, גם בתקופת החגים, ועד היום לא היה שם בית כנסת, ולכן זה היה חשוב מאוד לרב. בכור יש אלפי עובדים והופתענו שלמאות דתיים מהעובדים לא היה מקום להתפלל בו".

לדברי הגורם, יש קשר הדוק בין עיתוי הכנסת ספר התורה ובין השיח הציבורי בענייני הגרעין והאיומים מאיראן - "אין לנו ספק שעל ידי בניית בית כנסת והכנסת ספר תורה למקום מיוחד כזה, תהיה עלינו שמירה משמיים נגד כל האיומים מבחוץ, כולל האיראני".