מצדיעים לגדוד הנח"ל החרדי

ביום חמישי האחרון התקיים אירוע הוקרה לגדוד הנח"ל החרדי (נצח יהודה) במלון לאונרדו פלזה בירושלים.

באירוע שנערך ביוזמת ארגון הנח"ל החרדי, השתתפו עשרות תומכים, ידידי ארגון הנח"ל החרדי, בוגרים וחיילי הגדוד. האירוע נערך השנה לרגל זכייתו של הגדוד בפרס מצטיין אוגדת יהודה ושומרון זאת לאור ההצלחות הרבות שגרף הגדוד בגזרתו.



מנכ"ל ארגון הנח"ל החרדי, הרב צבי קלבנאו, אמר לערוץ 7 " אירוע ההוקרה לגדוד הנח"ל החרדי מהווה מפגן של הוקרה והערכה המגיעה מכל הקשת הפוליטית ונותנת לנו רוח גבית להמשיך בפעילות הארגון בתמיכה וליווי של חיילי הגדוד במהלך שירותם הצבאי ולאחר שהם משתחררים ויוצאים לחיים האזרחיים".



יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בירך את החיילים ואת ידידי ארגון הנח"ל החרדי וציין: "על רקע מערכת הבחירות הקרבה והנטייה הטבעית להקצנה פוליטית, אנחנו חייבים מנהיגות אחראית שתדע לקבל הכרעות קשות, מתוך מחויבות מוחלטת לאחדות העם, ולהסכמה. דעתי הברורה היא שגיוס בכפיה לא יהיה. אך מנהיגות אחראית חייבת למצוא את הדרך להגיע להסכמה על שוויון אמתי בנטל. כדי לפתור בעיות כמו 'חוק טל' דרושה מנהיגות שמסוגלת לקחת את המושכות לידיה, כדי למנוע מאנשים שששים אליי קרב, ללבות את המחלוקת על מנת לגרוף רווח פוליטי".



ריבלין הוסיף ואמר: "אין כאן שני עמים בתוך העם היהודי אנו עם אחד שחי במדינה אחת. יש כאן שני צרכים ראויים וחיוניים לימוד התורה הוא ערך יסוד בקיום היהודי שלנו וכן והצורך להבטיח את ביטחוננו. יש למצוא פתרון שיביא לאיזון נכון בין הצרכים הללו. אני רואה בחיילי נצח יהודה ראש גשר לשיח אמתי שיקדם שוויון בנטל ושילוב של בני המגזר החרדי, בצבא, בכלכלה, במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי".



יו"ר האופוזיציה, יו"ר קדימה, שאול מופז ציין בנאומו : "השירות בצה"ל בעייני הוא המפתח להשתלבות בחברה הישראלית. אין סתירה בין האמונה לבין היכולת לשרת ולהעניק ביטחון לישראל. לכן העובדה שקיים גדוד הנח"ל החרדי הוא ההוכחה הטובה ביותר שאכן שילוב תורה ושירות המדינה זה דבר אפשרי ומחובותינו לעשות זאת בדרך הנכונה".