מל"ט חדר לישראל והופל

חיל האוויר איתר שרידים של המטוס הזעיר ללא טייס שחדר הבוקר לשטח ישראל. כלי הטיס הזעיר הגיע מכיוון הים התיכון והופל ביער יתיר שבאזור הר חברון.

על פי חקירה ראשונית נראה המזל"ט דומה לכלי טיס של איראן, ועל פי ההערכות המטוס הגיע לישראל מלבנון – דבר שעשוי להעיד על טביעת ידיים של איראן או חיזבאללה.

ארגון חיזבאללה מפעיל מל"טים גם מתוצרת איראנית וגם מתוצרת רוסית שהועברו עליהם מסוריה. הרמטכ"ל כינס דיון מיוחד בו נשקלו דרכי תגובה אפשרית.

דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, הדגיש היום כי מדובר בפעולה מוצלחת מבצעית, בכל שלביה. הכלי כאמור, זוהה עוד לפני כניסתו לשטח ישראל והיה ניתן להפילו, בכל נקודה, על פי החלטה של דרג בכיר בצבא. מטוסי F-16 "סופה", שהוזנקו מבסיס רמון ביצעו את היירוט המוצלח.

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, הנחה את חיל האוויר ואת גורמי המודיעין לסרוק את האזור ולנתח את המשמעויות של האירוע. שר הביטחון, אהוד ברק, אמר "אנו רואים בחומרה רבה את הניסיון לפגוע במרחב האווירי של ישראל ונשקול את תגובתנו בהמשך".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את פעילות חיל האוויר ביירוט המטוס הזעיר. "נמשיך להגן על גבולותינו בים, ביבשה, ובאוויר למען ביטחונם של אזרחי ישראל".