פיקוח. שטייניץ
פיקוח. שטייניץפלאש 90

השב"כ מפרסם היום (שלישי) הכחשה לפרסום בעיתון כוויתי לפיו שר האוצר, יובל שטייניץ, עמד מאחורי ההדלפות מישיבת הקבינט בעניין איראן.

כזכור לפני כחודש קטע ראש הממשלה נתניהו את ישיבת הקבינט הביטחוני בעקבות הדלפות מהישיבה, "זמן קצר אחרי סיום הישיבה קרה דבר חמור - הדלפה מתוך דיוני הקבינט. ביטחון המדינה ואזרחיה תלוי ביכולת לקיים דיונים חסויים ומעמיקים בקבינט המדיני-ביטחוני. שם מוצגות כל העובדות, כל הדעות וכל ההשלכות. זהו כלי עבודה בסיסי לניהול ביטחון המדינה. מישהו אתמול פגע בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי המדינה".

לאחר האירוע גברה חרושת שמועות מיהו האחראי להדלפה. שרים המליצו להעביר את כל משתתפי דיוני הקבינט בדיקת פוליגרף ואף המליצו למנוע כניסת המסרבים לעבור את הבדיקה לישיבות.

בעיתון אל-ג'רידה דווח היום כי בדיקה שעשו חוקרי השב"כ לטלפונים של השרים חשפה את מקור ההדלפה, וכי שטייניץ ניסה להאשים את ברק במעשה. בקול ישראל דווח כי בשב"כ מכחישים את הדיווח.

עוד דווח כי ראש השב"כ יורם כהן התקשר היום לשר שטייניץ והבהיר שהפרסום בעיתון משולל יסוד וחסר שחר. גם לשכתו של שר האוצר שטייניץ דחתה את הפרסום.

נזכיר כי בזמנו פורסם בתקשורת כי בכיר שהשתתף בדיון אמר כי בדיון הוצג "מידע מטריד מאוד, אך עדיין לא מפחיד", כלשונו. הבכיר הוסיף ואמר כי "האיראנים ממשיכים את הפעילות בנחישות. הם לא נכנעים ללחץ הבינלאומי, אך גם לא מתפרעים בפעולות שלהם. זה מטריד, אך לא מפחיד".