מזל טוב!
מזל טוב!צילומים: טיבור יגר

רק לפני שנה ושלושה חודשים היא המליטה לראשונה את פפאיה. עכשיו, אחרי 12 חודשים נולד לה בן זכר במשקל של כ-5 ק"ג. הזכר הראשון שנולד אי פעם בספארי.

בשבת בבוקר, הבחינו המטפלים כי פסיפלורה שהייתה בשלבי היריון מתקדמים המליטה גור קטן. לשמחת כולם, הגור החל לינוק זמן קצר לאחר ההמלטה ונראה חזק ובריא.

פסיפלורה כבר הוכיחה את אימהותה בעבר ולכן התחושה בקשר לגור טובה והוא כבר מסתובב בחצר. בניגוד להמלטה הראשונה, בה המליטה פסיפלורה בסמוך לאגם המים שבחצר והגורה הקטנה הייתה בסכנה, הפעם ההמלטה התבצעה ביבשה והגור לא נזקק לאנטיביוטיקה.

דווקא מאיר טפירו הזכר, הוכנס לבית הלילה כדי שלא יציק לקטן ויאפשר לו ללמוד בנחת לינוק. כעת, כדי שהגור יינק מספיק, המטפלים מסייעים לו לינוק ומלטפים את פסיפלורה כדי שתרצה לשכב על צידה ואז מובילים אותו אליה כדי שיינק.

לעת עתה, בריכת המים בחצר הדרום אמריקאית רוקנה כדי למנוע ממנו להיכנס וכך לשמור עליו מפני טביעה.

גורי הטפירים נולדים עם פסים צהבהבים על כל גופם - בניגוד להוריהם שצבעם הינו חום כהה. הפסים הבהירים, נעלמים רק לאחר כחצי שנה. הטפיר הדרום אמריקאי נתון בסכנת הכחדה ולכן השמחה כפולה ומכופלת גם בשל ההמלטה וגם בשל הידיעה כי פסיפלורה, שלא כמו הטפירים שקדמו לה, מצליחה להביא לעולם גורים בתכיפות גדולה יותר.

גם הפעם מחפשים בספארי שם שמתחיל באות פ' כשמה של האם המאושרת.