הקפות שניות. ארכיון.
הקפות שניות. ארכיון.פלאש 90

אל מעגלי הרוקדים בהקפות השניות שבמרכז העיר מודיעין פרצו אתמול גברים ונשים רפורמיים בריקודים פרובוקטיביים כשספרי תורה בידיהם ובלבוש בלתי צנוע. ביומן ערוץ 7 סיפר על האירוע מנהל הגרעין התורני בעיר, הרב אלעזר בן שלמה, שהיה גם מי שהפסיק את הפרובוקציה.

"הקדוש ברוך הוא סידר לנו הפתעה עם הקהילה הרפורמית בעיר", אומר הרב בן שלמה המספר על אירוע ההקפות השניות שהתקיים אתמול בהשתתפות של כאלף מתושבי מודיעין.

"בהקפה השלישית נכנסה קבוצת נשים וגברים אוחזים ידיים כשהנשים בלבוש שאינו הולם את מסורת ישראל סבא והן אוחזות בספרי תורה", ממשיך הרב ומספר כי בתחילה בקשו מהפורצות למעגלים לעזוב את המקום, אולם משסירבו לעשות כן בחרו מארגני ההקפות להותיר את המקום למתפרצים ולמתפרצות והמשיכו בריקודים במקום מרוחק, "כדי שלא לבוא לידי עימות".

"לא ידענו מה לעשות, אם להעדיף את השלום או את האמת", מספר הרב בן שלמה שהכריע ופנה אל הבימה, למרות התנגדות של מספר פעילים, ושם נטל את המיקרופון ו"אמרתי תודה לכל הרקדניות שערכו לפנינו הופעה, וביקשתי מהגברים שיחזרו למקום וימשיכו בהקפות, וכך היה. האירוע נמשך כעשרים דקות עד שהם פינו את המקום והריקודים חזרו לקדמותם". להערכתו יתכן והרפורמים חששו מעימות כשראו את הגברים הרוקדים חוזרים למקום ההקפות, אך הוא מדגיש כי לא זו הייתה כוונתם, אלא לשוב ולקיים את מסורת ההקפות השניות כפי שהיא מתקיימת מדי שנה בשנה.

"מדובר בפגיעה ברגשות הציבור. לבוא דווקא למרכז המעגל... זה כבר דבר חדש בעיר", אומר הרב ומציין כי עירו, מודיעין, הפכה בשנים האחרונות למרכז פעילות רפורמית מתוך ראיית הנתונים הסטטיסטיים המציבים את מודיעין בראש הערים החילוניות במספר הגנים ואירועי בר המצווה שבה. עובדות אלה מובילות את הרפורמים למאמץ מוגבר בעיר. הרב בן שלמה מציין אירוע באחרונה בו הוזמן להשתתף באירוע סליחות של הציבור החילוני, וכשהגיע כדרכו ותקע בשופר צולם לצד רב רפורמ,י צילום שפורסם בתקשורת כמעין הסכמה לנוכחותם ופעילותם של הרפורמים. הרב בן שלמה מגדיר אירוע זה כלא יותר מ"תרגיל" שנעשה לו ולציבור הדתי כולו.

על פעילות הגרעין התורני בעיר מציין הרב בן שלמה כי מדובר בגרעין שאנשיו הפכו למעשה לרבני בתי הכנסת הפזורים בעיר, בתי כנסת שברובם עדיין אינם בנויים אלא מתקיימים בכיתות לימוד של בתי הספר. "העיר מודיעין נמצאת בין הקומה הגשמית לקומה הרוחנית שלה ואנחנו זוכים להיות שותפים לקומה הזו ושמחים להיות כאלה".